چهارشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۸۸۱۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

هر کشاورز در ایران غذای ۲۰ نفر را تولید می‌کند

معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته‌های موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: بخش کشاورزی تامین کننده ۷۸ درصد مواد غذایی کشور است.

نادر اسدزاده روز سه شنبه ۲۸ آذرماه در مراسم نکوداشت هفته پژوهش که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی با برخورداری از ۱۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی، ۱۹ درصد اشتغال و ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی، تامین کننده حدود ۷۸ درصد مواد غذایی کشور بوده و جایگاه والایی در اقتصاد ملی کشور دارد.
 
نادر اسدزاده با بیان اینکه هر کشاورز در ایران مسئول تامین غذای حدود ۲۰ نفر است، افزود: بخش دامپروری بعد از زراعت دومین زیرحوزه در کشاورزی است که این زیربخش سهم ۱۸ درصدی در ارزش افزوده بخش کشاورزی دارد.
 
وی به سهم ۱۵.۵ میلیون تنی تولیدات دامی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: در ایران حدود یک میلیون و ۶۰۰  هزار راس گاو اصیل وجود دارد و بالغ بر ۹۰ هزار و ۹۰۵ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود. مصرف سرانه در این بخش هم ۱۱.۱ کیلوگرم است.
 
اسدزاده گفت: این موسسه به عنوان تنها موسسه ملی و مرجع در امر تحقیقات دام طیور و زنبور عسل در کشور در اجرای طرح های تحقیقاتی است که نقشی راهبردی و هدایت گونه دارد.
(چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲) ۰۷:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها