سه شنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۸
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۱۸۸۰۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

اولین جشنواره نیشکر در صومعه سرا برگزار می‌شود

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا از برگزاری اولین جشنواره نیشکر در این شهر خبر داد و گفت: این جشنواره اول دی‌ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان از برگزاری اولین جشنواره نیشکر خبر داد و اظهار کرد: اولین جشنواره نیشکر (سیاه شکر) ساعت ۱۵ تا ۲۰ اول دی‌ماه در سالن ورزشی شهید جلال رضایی روستای کلسر بخش مرکزی شهرستان صومعه سرا برگزار می‌شود.
 
رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه این جشنواره شامل برنامه‌ها و غرفه‌های متعدد است، افزود: عرضه محصولات صنایع دستی، فروش محصولات بومی و محلی، نیشکر پزی نمادین، اجرای گروه آئینی و موسیقی سنتی، تقدیر از دهیاران و کشاورزان از جمله این برنامه‌هاست و همچنین از لوح ثبت نیشکر در فهرست میراث ناملموس کشور هم رونمایی می‌شود.
 
مهرگان بیان کرد: با توجه به اینکه نیشکر در روستاهای مختلفی از بخش مرکزی صومعه سرا کشت می‌شود، این جشنواره به نیابت از آن روستاها به میزبانی کلسر برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: قصد داریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی در بخش مرکزی علاوه‌بر افزایش سطح زیر کشت محصولات بومی و محلی و عرضه مستقیم محصولات بومی و محلی، ظرفیت‌های مختلف روستاها را معرفی کنیم.
 
رئیس میراث فرهنگی شهرستان صومعه سرا گفت: این جشنواره با همکاری فرمانداری صومعه سرا و بخشداری مرکزی دهیاری‌های بخش مرکزی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، اداره صمت و سایر ادارات برگزار خواهد شد.
(سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲) ۱۳:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها