یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۷۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سیاست یک شبه اخذ عوارض به صادرات آسیب می‌زند

نورانی گفت: با توجه به آنکه صادرکنندگان مطابق قرارداد‌های صورت گرفته صادرات انجام می‌دهند، از این رو اتخاذ سیاست‌های یک شبه برای صادرات چالش ایجاد می‌کند.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: موضوع نوسان قیمت و کمبود یا مازاد تولید به موضوع اصلاح الگوی کشت بر می‌گردد که متاسفانه به سبب عدم اجرای این مصوبه، سیاست‌های یک شبه برای صادرات اتخاذ می‌شود که این امر ضربه مهلکی به تولید و صادرات می‌زند.
به گفته او، با توجه به آنکه صادرکنندگان مطابق با برنامه‌ریزی‌های قبلی و قراردادهای صورت گرفته، صادرات انجام می‌دهند، از این رو اتخاذ سیاست‌های یک شبه برای صادرات چالش ایجاد می‌کند.
نورانی با بیان اینکه اخذ عوارض ۱۰۰ درصدی برای پیاز و ۵۵ درصدی گوجه فرنگی راهکار تنظیم بازار نیست، افزود: اگر الگوی کشت به درستی اجرا شود، شاهد کمبود یا مازاد تولید و نوسان قیمت نیستیم.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای مصوبه الگوی کشت، در یک فصل تولید به حدی است که تولیدکننده متحمل زیان می‌شود و در فصل دیگر به خاطر زیان، کشاورزان کشت نمی‌کنند که در نتیجه این امر منجر به نوسان قیمت می‌شود.
او گفت: با اتخاذ سیاست مدون تولید و برنامه ریزی مناسب و اجرای الگوی کشت دیگر شاهد نابسامانی بازار و از دست دادن بازارهای صادرات نیستیم.

(یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲) ۰۷:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها