جمعه / ۲۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۷۱۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مهم‌ترین رویدادهای هفته در حوزه خوراکی‌ها

هفته جاری خبرهای مهمی منتشر شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز توزیع شیر مدارس، افزایش قیمت مرغ و قیمت اقلام شب یلدا اشاره کرد.

یکی‌ از خبرهای مهم هفته جاری در بخش کشاورزی، صادرات بی‌رویه پیاز به کشورهای همسایه بود. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت که متاسفانه در حال صادرات بی‌رویه پیاز به کشورهای همسایه هستیم و اگر این صادرات ادامه‌دار شود قطعا امسال با مشکلاتی در بحث پیاز مواجه خواهیم شد.

وی همچنین به ذخیره سازی میوه برای شب یلدا نیز اشاره و اعلام کرد که حدود  ۵۰۰۰ تن  انواع میوه برای شب یلدا ذخیره شده که از روز ۲۷ آذر به منظور تنظیم بازار وارد بازار خواهد شد.

یکی دیگر از خبرهای مهم هفته جاری افزایش قیمت مرغ گرم به بیش از ۹۰ هزار تومان است. یک‌کارشناس صنعت طیور  علت این افزایش قیمت را نابسامانی در بحث تامین و توزیع نهاده‌های دامی و افزایش قیمت جوجه یکروزه عنوان کرد.

"قیمت آجیل اعلام شد" یکی از مهمترین خبرهای هفته جاری بود. رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران، قیمت هر کیلو آجیل مخصوص شب یلدا را حداکثر ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد.

بر اساس اعلام دفتر صادرات گمرک ایران به منظور تعادل بخشی به بازار و کنترل قیمت پیاز، عوارض صادراتی پیاز تا اطلاع ثانوی به میزان ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

خبر "آغاز شیر مدارس و پاسخ به چند سوال"نیز در این هفته منتشر شد.توزیع شیر رایگان در مدارس بعد از سال‌ها توقف و عدم اجرا بالاخره روز گذشته آغاز شد. این طرح بنا بر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر در مدارس ابتدایی دولتی ۲۱ استان اجرایی شده و در مابقی استان‌ها نیز آموزش و پرورش در تلاش برای رفع موانع اجرایی طرح است.بنا بر اعلام معاون وزیر یکی از دلایل کندی این طرح عدم آمادگی شرکت‌های تولیدکننده لبنی در برخی استان‌ها برای تولید شیر فرادما یا استریل است.
 
کمبودی در تخم مرغ  نداریم نیز در این هفته منتشر شد. رییس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران ضمن اشاره به اینکه کمبودی در تولید تخم‌مرغ نداریم و حتی با مازاد نیز مواجه هستیم، درباره علت رشد قیمت‌ها در روزهای گذشته توضیح داد که افزایش هزینه‌های تولید و اصلاح نشدن قیمت تخم‌مرغ موجب نوساناتی در قیمت‌ها شده است.

(جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲) ۲۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها