سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۶۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ریل گذاری ۱۰ ساله در امنیت غذایی با اجرای سند دانش بنیان

قائم مقام وزیر جهاد با اشاره به اینکه با اجرای سند دانش بنیان، ریل گذاری ۱۰ ساله در امنیت غذایی انجام شده، گفت: دبیرخانه این سند در جایگاه اجرایی در وزارت جهاد کشاورزی مستقر شده است.

کاظم خاوازی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی با شعار پژوهش و فناوری و پیشران تولید بهره وری و امنیت غذایی گفت: سند دانش‌ بنیان امنیت غذایی یکی از مهمترین رویدادهای حوزه امنیت غذایی کشور است که این سند از سال ۹۹ با محوریت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشارکت ۲۶ دستگاه از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در دو سال تدوین و به‌روزرسانی شد.
او با اشاره به اینکه با اجرای این سند ریل گذاری ۱۰ ساله در امنیت غذایی انجام شده است، افزود: دبیرخانه این سند در جایگاه اجرایی در وزارت جهاد کشاورزی مستقر شده است.
خاوازی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه متولی تامین اعتبار اسناد ملی حوزه علم و فناوری اعتبارات لازم برای ۲۲۱ اقدام ملی پیش بینی شده در این سند است، گفت: با اجرای این سند، علاوه بر وزارت جهاد کشاورزی، از تمام ظرفیت‌های وزارتخانه‌های مرتبط در حوزه تولید، حفظ و سلامت غذا استفاده خواهد شد تا بتوانیم شاهد مسیری رو به رشد برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور باشیم.
او با تاکید بر اینکه سند دانش بنیان امنیت غذایی کشور نیازمند اجرا است، افزود: این سند باید زودتر تدوین شده و اثرات آن در برنامه هفتم دیده می‌شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلفیق سند امنیت غذایی با سند برنامه هفتم کار دشواری است، اما سازمان تحقیقات کشاورزی با تمام توان خود می‌تواند نسبت به تلفیق این دو سند اقدام کند.

(سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲) ۰۷:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها