چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۱۱۸۵۱۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
به مناسبت هفته پژوهش انجام شد؛

تقدیر دانشگاه تربیت مدرس از عضو هیات مدیره گروه صنعتی- پژوهشی زر

هم زمان با هفته پژوهش طی مراسمی در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس از دکتر مهدی امینی کارافرین، استاد دانشگاه وعضو هیات مدیره گروه صنعتی پژوهشی زر به‌ عنوان پژوهشگر برگزیده در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از پژوهشگران برجسته کشور، اساتید و دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس برگزارشد، دکتر مهدی امینی با اشاره به ضرورت تغییر ریل توسعه صنعتی و کشاورزی کشور به سمت  توسعه پژوهش محورگفت: تجاری سازی کم هزینه و موثر دانش، بدون بهره گیری برنامه ریزی شده و ساخت یافته ازعنصر پژوهش صرفا یک شعار است. 
وی با تبیین برخی تجربیات گروه صنعتی و پژوهشی زر در طراحی و اجرای مگا پروژه های دانش بنیان، اظهار داشت: کاهش زمان اجرا، ریسک، هزینه ها و دستیابی به حداکثر بهره وری، دستاوردهای کاملا ملموس اجرای راهبرد توسعه پژوهش محور در گروه زر بوده است. 
دکتر امینی گفت: شرط ایجاد زنجیره ارزش از رهگذر اجرای مگا پروژه ها به عنوان اصلی ترین موتور محرکه اقتصاد کشور نهادینه شدن موضوع پژوهش در واحدهای صنعتی بزرگ در کشور است. 
عضو هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر ضمن اظهار امیدواری نسبت به افزایش نقش دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در تغییر تفکر موجود در بخش صنعت و کشاورزی کشور که عمدتا موضوع پژوهش را مقوله ای زینتی تلقی می کنند افزود: یکی از ضرورتهای مهمی که می تواند موضوع پژوهش را به مقوله ای راهبردی در توسعه صنعتی کشور مبدل کند، حذف انواع رانت در اقتصاد کشور و واقعی شدن رقابت سالم میان واحدهای تولیدی مختلف است.  
وی در پایان خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی واحدهای تولیدی مجبور خواهند شد برای باقی ماندن در چرخه رقابت از عنصر پژوهش نه به عنوان یک انتخاب بلکه به صورت یک ضرورت حیاتی که ضامن بقاء کسب و کار خواهد بود بهره ببرند.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی- پژوهشی زر

عضو هیات مدیره گروه صنعتی- پژوهشی زر

(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها