دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۴۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان‌پذیر است

مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور گفت: حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردمی در این زمینه امکان پذیر است.

سیدشهاب سید محسنی، مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت مردمی در این زمینه امکان پذیر است، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی کردیم از همه تکنیک‌هایی که در حوزه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، رسانه‌ای، انتشاراتی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغی، ترویجی و پژوهشی استفاده کنیم، تا فرهنگ‌سازی و همراهی مردمی برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی انجام شود.
 
وی افزود: جدا از فعالیت‌هایی که به صورت مستمر در حوزه تهیه خبر، گزارش، برگزاری تورهای رسانه‌ای، تولید و انتشار کلیپ، طرح‌‎های اینفوگرافی و موشن‌گرافی انجام می‌شود، ۴ مستند ۳۰ دقیقه را با همکاری سازمان صدا و سیما در حوزه حفظ کاربری، یکپارچه‌سازی و مزایا و اهمیت سنددار کردن اراضی کشاورزی در دست تولید داریم.
 
سید محسنی خاطرنشان کرد: با سازمان زیباسازی شهرداری تهران پیگیری و مکاتباتی انجام شده است تا از فضای محیطی شهری برای اطلاع‌رسانی به شهروندان در خصوص اهمیت و ضرورت حفظ و صیانت از زمین‌های کشاورزی به عنوان بستر تولید و امنیت غذایی استفاده کرده و همراهی و مشارکت مردمی را در این زمینه فراهم کنیم.
 
وی افزود: همچنین با شرکت مترو تهران هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا بتوانیم از ظرفیت ایستگاه‌های مترو و نمایشگرهای موجود در آن برای نمایش تعدادی از فیلم‌های کوتاه، موشن‌گرافی و طرح‌های پوستری و بیلبوردی در مورد حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی استفاده کنیم.
 
مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: هدف از انجام این فعالیت‌ها تبیین اهمیت و ارزش زمین و حفظ اراضی کشاورزی است و اینکه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد.
 
به گفته وی، در حوزه امور بین‌الملل نیز به دنبال توسعه ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی هستیم تا بتوانیم از تجارب کشورهای دیگر در حوزه‌های مختلف مانند حفظ اراضی کشاورزی، یکپارچه‌سازی اراضی و تثبیت مالکیت استفاده کنیم؛ بدین منظور با سازمان خواروبار جهانی (فائو) ارتباط و جلسات هماهنگی برگزار شده است.
(دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها