یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۸۴۰۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

تشکیل وزارت بازرگانی ضربه‌ای به حوزه تولید و تجارت است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تجربه ناموفق گذشته را بار دیگر با تشکیل وزارت بازرگانی تکرار کرده و ضربه‌ای به حوزه تولید و تجارت کشور وارد کنیم بلکه تمرکز ما باید بر روی حمایت از تولیدات صادرات‌محور باشد.

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضی مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی بیان کرد: به چند دلیل ما درخواست مسکوت ماندن این لایحه را برای مدت شش ماه مطرح کرده‌ایم؛ در ابتدا با توجه به بازه زمانی که در آن قرار داریم و اکنون سال سوم فعالیت دولت است اگر قرار باشد یک وزارتخانه جدید تشکیل شود تا بخواهد این وزارتخانه شکل بگیرد یک سال زمان می‌برد که عمر این دولت به پایان می‌رسد. از سوی دیگر در چنین شرایطی هم تامین کالاها و هم تولید کالاها دچار آسیب خواهد شد.
 
وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر ما نمی‌توانیم حوزه تولید و تجارت را از یکدیگر جدا ببینیم نمی‌توانیم بخشی از کشور را مسئول تولید کرده و بخش دیگر را مسئول تجارت کنیم. یک بار این تجربه انجام شده و شاهد بودیم که چه آثاری بر جای گذاشت. این اقدام با شعار سال و مجلس انقلابی همخوانی ندارد. تجربه ناموفق گذشته را نباید در این حوزه نادیده بگیریم. زمانی که حوزه تولید و تجارت در یک وزارتخانه بود از یک طرف مرغ زیادی وارد کشور می‌شد از طرفی دیگر مرغ گران می‌شد و تراز تجاری ما منفی شده و خود به خود هم به تولید ضربه می‌خورد و هم به حوزه تجاری کشور.
 
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کشور باید به سمت خودکفایی و کاهش واردات محصولات گام بردارد تمرکز ما باید بر روی تولید صادرات محور باشد. تشکیل وزارت بازرگانی منجر به ایجاد تشکیلات اداری فراوانی خواهد شد که در یک سال باقی‌مانده از عمر دولت به سرانجام مطلوب نمی‌رسد. درخواست ما این است که شش ماه این لایحه مسکوت بماند و دولت بعدی اگر خواست دو وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
 
در نهایت نمایندگان با مسکوت ماندن این لایحه به مدت شش ماه موافقت کردند.
(یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها