شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۸۳۷۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
غلات نیوز
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی در واکنش به منتفی شدن صادرات نان صنعتی

محسن لزومیان خطاب به مسئولین در واکنش به منتفی شدن صادرات نان صنعتی گفت: آردی که به کارخانجات ماکارونی، بیسکوئیت و کیک و کلوچه تخصیص داده می شود هم مانند نان های صنعتی از محل گندم 12 هزار تومانی و یارانه ای است چطور به این محصولات اجازه صادرات می دهند اما برای نان صنعتی صادرات منتفی است؟!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی با انتقاد از عدم وجود فضای رقابتی عادلانه برای تولیدکنندگان نان صنعتی در کشور اظهار کرد: برای راه اندازی کارخانجات نان صنعتی در کشور سرمایه گذاری های بسیار عظیمی شده اما سهم این نان در کشور بسیار اندک است!
وی افزود: برای رونق این صنعت در کشور می بایست آرد تک نرخی شود و نیز فضای رقابتی عادلانه در داخل ایجاد شود و یا در غیر این صورت تولیدکنندگان نان صنعتی همانند کارخانجات بیسکوئیت، ماکارونی و کیک و کلوچه اجازه ورود به بازارهای جهانی را داشته باشند.
 
به گفته لزومیان پس از تصمیم ناگهانی بخش دولتی و تبدیل آرد نان صنعتی از یارانه ای نوع دو به نوع 3 آن هم بدون اطلاع و هماهنگی با صنف متاسفانه ضربه بزرگی به تولید نان صنعتی در کشور وارد شد و حداقل 70 درصد از کارخانجات نان صنعتی در کشور تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند و عملا از چرخه رقابت با نان های یارانه حذف گردیدند!
(شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها