شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۳۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
بازار
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۳۳ هزار تن سیب در شاهرود تولید شد

قاسمی، رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید ۳۳ هزار تن سیب در باغات شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: یک پنجم سیب تولیدی این شهرستان به کنستانتره میوه تبدیل می شود.

محمد رضا قاسمی  از برداشت بیش از ۳۳ هزار تن انواع سیب در باغات شاهرود خبر داد و تکید کرد: سیب گلاب، گرین اسمیت، گلد، فوچی و ... در زمره مهمترین ارقام تولیدی سیب در شهرستان شاهرود محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ هکتار باغ سیب بارور و ۳۵۰ هکتار نهال کاری سیب در شهرستان شاهرود وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار تن از محصول سیب تولیدی شهرستان شاهرود درجه یک بوده و قابلیت صادرات را نیز دارد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یک پنجم سیب تولیدی شاهرود معادل شش هزار و ۵۰۰ تن نیز به کنستانتره میوه بدل می شود، گفت: ۱۰ درصد از کل محصول سیب تولیدی شاهرود نیز به صورت فرآوری شامل مربا، لواشک و پوره و ... عرضه می گردد.
 
قاسمی با بیان اینکه برداشت سیب از باغات شاهرود از ابتدای تیرماه هر سال آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، گفت: بخشی از سیب تولیدی باغداران شاهرودی به سردخانه ها گذارده خواهد شد.
 
استانداری سمنان امسال اعلام کرده که در میوه شب عید و مشخصاً محصول سیب، اولویت خرید را با باغداران استان سمنان خواهد داد.
(شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۰:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها