شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۸۱۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هزینه انبارداری در گمرکات ۴ برابر شد

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام در نامه به اژه ای رئیس قوه قضائیه از ۴ برابر شدن هزینه های انبارداری در مبادی ورودی کشور و ابطال مصوبات ترخیص کالاهای اساسی منتظر تامین ارز خبر داد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی با ارسال نامه ای به رئیس قوه‌ قضاییه نوشت: ابطال مصوبات ترخیص کالاهای اساسی منتظر تامین ارز که تا چهار ماه در انتظار ارز هستند آن هم بدون پیش آگهی، فاقد وجاهت قـانونی است و درخواست می شود برای رفع این معضل دستور رسیدگی صورت پذیرد.
متن کامل نامه  محمد مهدی نهاوندی دبیر و عضو هیت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خطاب به حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه   به شرح زیر است:
همانطور که استحضار دارید به فاصله چند روز از ابلاغ مصوبه 4 برابر کردن هزینه های انبارداری در مبادی ورودی کشور آن هم برای دومین بار در سال مهار تورم، شاهد ابطال مصوبات ترخیص کالاهای اساسی منتظر تامین ارز نیز هستیم.
اینکه وضعیت جدید چه تاثیری بر تامین و امنیت غذایی کشور در پی خواهد داشت موضوعی مرتبط به مسئولین ذیربط خواهد بود، امـا قطعا تصدیق خواهید فرمود درآمدهای ناشی از افزایش4 برابری تعرفه انبارداری به بهانه کندی خروج کالاهای اساسی از گمرکات کشور از یکسو و توقف مجـوز خروج این اقلام که تا چهار ماه در انتظار ارز هستند آن هم بدون پیش آگهی، فاقد وجاهت قـانونی بوده و از غیر منصفانه ترین روش های ایجاد درآمد دولتی آن هم از سفره مردم محسوب می گردد.
 لذا به نمایندگی از اعضای این تشکل که در شرایط ویـژه کشور تلاش در جهت تامین کالاهای اسـاسی را داشته اند استدعا دارد دستور فرمایید نسبت به رسیدگی و رفع این معضل دستور رسیدگی و اقدام عاجل مبذول فرمایید.

(شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲) ۱۲:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها