سه شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۸۰۷۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صنعت غذا متولی ندارد/ تاسیس سازمان غذا، حلال مشکلات این صنعت است

علیرضا رحمان، فعال حوزه صنایع غذایی، با اشاره به برخی چالش‌های صنعت غذا، گفت: مسئله‌ای که سال‌ها با آن مواجه هستیم این است که صنعت غذا و دارو ادغام شده اند و صنایع غذایی متولی ندارد.

علیرضا رحمان در ادامه افزود: نبود سازمانی مختص صنعت غذا، جزو مهم‌ترین مشکلات این صنعت تاثیرگذار است.
وی همچنین گفت: مشکل مهم دیگر حضورهمیشگی مدیران و روسای غیرمرتبط با صنایع غذایی در سازمان غذا و دارو است.
این کارشناس صنعت غذا در بیان سایر مشکلات صنعت غذا اضافه کرد: ورود سازمان‌های مختلف مثل سازمان غذا و دارو، استاندارد، دامپزشکی و... به صنعت غذا و تضاد دیدگاه‌ها و دستورالعمل‌های آنها، تولیدکنندگان را سردرگم می‎کند و نهایتا به تولید آسیب می‌رساند.
راه‌حل مشکلات
وی ضمن بیان چالش‌های این صنعت به ارائه راهکار و راه حل‌هایی نیز پرداخت و گفت: تشکیل سازمان یا حتی وزارت غذا در قدم اول مشکلات زیادی را در این عرصه حل می‌کند ؛ البته این کار باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تصمیم گیرندگان و متولیان آن، متخصصین این حوزه باشند.
رحمان به کارکرد فدراسیون صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: فدراسیون صنایع غذایی می‌تواند صدای این صنعت را به گوش دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادهای دولتی‌ برساند.
 این فعال حوزه صنعت غذا در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه غذا گفت: حدود شش سال در صنعت غذا فعالیت دارم و از بدو تاسیس فدراسیون صنایع غذایی با این فدراسیون همکاری دارم.

(سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها