دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۰۶۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گلخانه داران هشدار کاهش دما را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط بارش و کاهش دما به گلخانه داران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

سمانه غلامی کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد شدید، کشاورزان نسبت به انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد اقدام کنند.

 
به گفته او، با وجود احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، عشایر از اتراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها اجتناب کنند. همچنین بدلیل رگبار، رعد و برق و صاعقه از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
 
غلامی ادامه داد: با توجه به وزش باد، کاهش دما و رگبار باران، گلخانه داران کنترل دما، رطوبت و بستن دریچه گلخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند.
 
کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: کشاورزان نسبت به جمع آوری ادوات و تجهیزات سیستم‌های نوین آبیاری از باغات و مزارع اقدام کنند.
 
او گفت: کشاورزان در پی وقوع بارش ضمن خودداری از محلول پاشی و سم پاشی مزارع، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
براساس نقشه‌های هواشناسی، سه شنبه ۳۰ آبان در نوار شمالی، غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک، بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پی‌بینی می‌شود.
 
روز چهارشنبه بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال شرق، سواحل شرقی و ارتفاعات شرقی البرز ادامه دارد و اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲) ۲۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها