یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۱۱۸۰۳۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس فرآورده های لبنی

پتانسیل صادرات ماهانه ۲۲ هزار تن شیرخشک وجود دارد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: با توجه به افزایش تولید، امکان صادرات ماهانه ۲۲ تا ۲۴ هزار تن شیرخشک در ۶ ماهه دوم سال وجود دارد.

سیاوش سلیمی، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار، تولید شیرخام در فصل سرما نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است که به رغم آنکه شیرخام خرید تضمینی دارد و دولت باید با خرید این‌ محصول از کاهش تولید جلوگیری کند، اما این بار به دوش کارخانجات شیرخشک افتاده است.
 
به گفته او، با توجه به افزایش حجم تولید شیرخشک و دپو در کارخانه ها، دولت با اصلاح نرخ پایه گمرکی و رفع موانع صادرات همچون تعهدات ارزی باید از زیان کارخانه های شیرخشک جلوگیری کند، در غیر این صورت تولیدکنندگان دوام ادامه تولید را ندارند.
 
سلیمی با بیان اینکه بالا بودن نرخ پایه گمرکی سد بزرگی بر سر راه صادرات است، افزود:  با توجه به آنکه وزارت جهاد متولی صنعت است، نامه نگاری های متعددی برای اصلاح نرخ انجام شده است چراکه اکنون صادرات شیرخشک به ۴ کشور منطقه که به صورت ریالی از ما خرید می کنند، در حال انجام است. لذا رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگانی که ریال دریافت می کنند، منجر به کاهش رقابت می شود.
 
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه دوم سال به طور متوسط ۲۲ تا ۲۴ هزار تن شیرخشک باید صادر شود تا کارخانه های شیرخشک با دپوی محصول روبرو نشوند.
(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها