یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۸۰۲۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۹۶ درصد مالکیت کشاورزی کشور، خصوصی است/ کرمان، رتبه اول بیمه باغات

رئیس اداره کل آموزش و ترویج ستاد صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مالکیت کشاورزی کشور ما مربوط به بخش خصوصی است، گفت: بیمه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور است و در صورت افزایش ضریب نفوذ بیمه می‌توان حق بیمه را کاهش داد.

محمد رحمانی امروز ۲۸ آبان ماه در جمع خبرنگاران کرمانی اظهار کرد: بخش کشاورزی دچار ناهمگونی است و این به دلیل اقلیم متفاوت در مناطق گوناگون است.
وی افزود: شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی، شوری خاک، آب و ... در مناطق مختلف با هم تفاوت دارد. ضمن اینکه فرهنگ اجتماعی یک منطقه روی فرهنگ تولید و کشت و کار تاثیر می‌گذارد.
رحمانی با اشاره به وقوع مخاطرات و حوادث طبیعی در کشور و استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ محصول کشاورزی بیمه می‌شود و تنوع محصول در زراعت، باغبانی، دام، طیور و ... داریم.
رئیس اداره کل آموزش و ترویج ستاد صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی بیان کرد: بخش کشاورزی به میزان عرصه کل کشور تولید دارد، ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد اشتغال کشور مربوط به این بخش است.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ۹۶ درصد مالکیت کشاورزی کشور ما مربوط به بخش خصوصی است، گفت: بیمه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور است و در صورت افزایش ضریب نفوذ بیمه می‌توان حق بیمه را کاهش داد.
رحمانی اظهار کرد: بخش کشاورزی متولی زیاد دارد و هرکس باید کار تخصصی خود را انجام دهد تا در هر حوزه موفق باشیم.
استان کرمان رتبه اول بیمه باغات در کشور
به گزارش ایسنا، احمدزاده معاون صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیمه تنها ابزار حمایتی دولت در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۹۱ هزار و ۳۲۰ بیمه نامه در استان کرمان شامل دام، طیور ، محصولات باغی و زراعی، گلخانه‌ای، ماشین آلات و ... صادر شده که در پوشش بیمه باغات رتبه اول کشور و در بیمه دام رتبه چهارم را داریم.
وی با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی بیمه دولتی و حمایتی است و مشارکت کشاورزان اهمیت زیادی دارد، افزود: تنها ابزار توزیع یارانه حمایتی دولت، بیمه است.
احمدزاده با اشاره به وقوع بلایای طبیعی و عوامل خطر در کشور و استان کرمان در هر سال بیان کرد: با بیمه کشاورزی می‌توانیم گوشه‌ای از این ریسک را پوشش دهیم.

(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها