یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۸۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید مرکبات در استان کرمانشاه ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد تولید انواع مرکبات امسال در استان با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته از مرز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن عبور کند.

رحمان فیض‌قربانی با اشاره به آغاز فصل برداشت مرکبات در استان اظهار کرد: یک هزار و ۳۵۵ هکتار از باغات استان کرمانشاه به کشت مرکباتی نظیر پرتغال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از سطح باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین واقع شده است و مابقی در گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و پاوه افزود: پرتغال، لیموشیرین و ترش و نارنگی عمده مرکبات استان را تشکیل می‌دهد که برداشت آنها از مهر آغاز و تا آذرماه ادامه دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: برداشت مرکبات در استان با برداشت لیموشیرین رقم فلسطینی معروف به لیموقصری در شهرستان قصرشیرین از ۱۵ آبان ماه آغاز شده و با برداشت سایر مرکبات از جمله پرتقال والنسیا تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر در باغات مرکبات استان
فیض قربانی یادآور شد: محصولات مرکبات استان خواهان زیادی دارد به طوری که لیموشیرین تولیدی در باغات استان که یک رقم محلی محسوب می شود به دلیل شرایط خاص آب و هوایی منطقه از نظر عطر و طعم و کیفیت منحصر به فرد بوده و طرفداران زیادی دارد.
وی اظهار کرد: کشت مرکبات در استان کرمانشاه زمینه اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم در سطح استان فراهم کرده است.
در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.
استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.


(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها