شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۷۷۸۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

سلاح‌ورزی اتاق بازرگانی را فدای خواسته‌های خود نکند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: سلاح‌ورزی با ادامه روند حضور در کرسی ریاست، اتاق بازرگانی ایران را فدای خواسته‌های خود نکند.

«عباس ابریشمی»  با بیان اینکه شورای‌عالی نظارت بالاترین رکن اتاق بازرگانی محسوب می شود، اظهار داشت: همان‌گونه که تاکنون این شورا همه مصوبه‌های لازم برای بخش خصوصی را تایید کرده است، اگر چیزی را باطل اعلام کرده باید همه اعضا آن را بپذیرند.
 
وی افزود: زمانی که مرجع قانونی موضوعی را مورد تایید قرار نمی دهد، بقیه افراد نمی توانند نظر اعلام شده را نپذیرند، همان‌طور که پیش از این قوه قضاییه در مورد انتخابات اتاق بازرگانی، پرونده را مورد بررسی قرار نمی‌داد و شورای‌عالی نظارت را مسوول رسیدگی به این شکایات می دانست، اکنون نیز باید به رای اعلام شده تمکین شود.
 
ابریشمی با بیان اینکه شورای‌عالی نظارت باید کل انتخابات هیات رییسه را باطل اعلام می‌کرد، تاکید کرد: این روند از سال ۹۲ با صدور کارت‌های عضویتی که اهلیت تجاری و بازرگانی آن مشخص نبود، شکل گرفت و عده ای آن را برگ برنده برای به دست آوردن کرسی‌های هیات رییسه می دانند؛ این شرایط باید تغییر کند و موانع آن رفع شود.
 
وی تصریح‌کرد: نهادهای دولتی و حاکمیتی به دلیل امکان درز اطلاعات محرمانهف رییس اتاق بازرگانی ایران را به جلسات دعوت نمی کنند و این روند باعث ایجاد مشکل برای بخش خصوصی می‌شود.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: برگزاری انتخابات مجدد باید به سرعت انجام تا فرد دیگری جایگزین شود.
 
به گزارش ایرنا، اواخر خردادماه انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی،صنایع و معادن ایران برگزار شد و «حسین سلاح‌ورزی» به‌طور غیرقانونی به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.
 
جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران یکم آبان برگزار شد و طبق تصمیم اعضا، حسین سلاح‌ورزی که به طور غیرقانونی به ریاست اتاق بازرگانی رسیده بود، برکنار شد.
(شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها