چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۷۱۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آمادگی ایران برای تسریع و تسهیل فعالیت «اکو- وکو»

رییس سازمان دامپزشکی، آمادگی کامل ایران را برای تدارک مقدمات مشارکت اعضا به‌منظور امضای اساسنامه اکو- وکو (کمیسیون دامپزشکی اکو) از سوی کشورهای عضو با هدف تسهیل مناسبات تجاری محصولات دامی اعلام کرد.

مجتبی نوروزی در دیدار با «گورکان پولات» مدیرکل کشاورزی و صنایع سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با تاکید بر حضور با سطح حداکثری مدیران ارشد این سازمان شامل دو رئیس سابق سازمان و سایر کارشناسان و مدیران متخصص سازمان دامپزشکی ایران در جلسه یاد شده، گفت: این به معنای عزم و اراده و تمایل جدی سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای فعال شدن دبیرخانه اکو- وکو برای نیل به اهداف تعیین شده از ایجاد آن است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه موضع حضور مدیران سازمان دامپزشکی ایران در این جلسه گویای اراده راسخ برای تسریع و تسهیل عملیاتی شدن برنامه‌های تعیین شده اکو- وکو است، افزود: هدف از تشکیل سازمان‌های منطقه‌ای، تسهیل و تسریع در امور کشورداری به ویژه امنیت غذایی کشورهاست، بر این اساس دبیرخانه اکو- وکو باید مقدمات جدی امضای اساسنامه توسط کشورهای عضو و رفع همه موانع درباره استفاده از این موقعیت را بین کشورهای عضو فراهم آورد.
نوروزی با اعلام آمادگی ایران برای ایجاد کمیته فنی در کنار تعیین استانداردسازی روش‌های آزمایشگاهی، حمل کالا و دریافت کمک‌های فنی از سازمان دامپزشکی در کنار دبیرخانه، اظهار داشت: در بحث صدور گواهی حلال نیز ما در مجلس شورای اسلامی قانونی را گذرانده‌ایم و در این زمینه هم آنچه وظیفه دامپزشکی است انجام خواهیم داد.
وی به ظرفیت‌های همکاری سازمان دامپزشکی کشور اشاره و تصریح‌کرد: این سازمان از بنیه فنی و کارشناسی بالایی در منطقه غرب آسیا برخوردار است و سازمان دامپزشکی ایران یکی از بهترین سرویس‌ دهنده‌های خدمات دامپزشکی عضو اکو است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به ارائه چند پیشنهاد دیگر درباره جزئیات لازم برای رفع موانع کارشناسی و مدیریتی لازم پرداخت.
مدیرکل کشاورزی و صنایع سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) و نماینده دبیرخانه اکو- وکو نیز در این دیدار، به ارائه گزارشی درباره وضعیت تصویب اساسنامه‌های اکو- وکو که تاکنون فقط از سوی ایران و افغانستان بوده است، پرداخت.
وی گفت: پس از میزبانی هفتمین دوره در تاشکند، امید است در اجلاس هشتم که سال آینده در ایران خواهد بود، زمینه نهایی و عملیاتی شدن اساسنامه از سوی همه اعضا و استفاده از این ظرفیت فراهم شود.
بنابر این گزارش، براساس اهداف تبیین شده برای اکو- وکو، این کمیسیون همکاری بین اعضای خود را از طریق مدیریت مناسب، با هدف حصول اطمینان از تقویت فعالیت‌ها و ظرفیت‌های بهداشت دام به منظور کاهش تعارض با تجارت بین‌المللی ناشی از اقدامات مربوط به بهداشت دام و افزایش بهره‌وری دام اهلی و تجارت دام‌های سالم و فرآورده‌های دامی ایمن براساس استانداردهای بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت دام ترغیب خواهد داد.


(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲) ۰۷:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها