سه شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۶۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
بازار
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۹ درصدی صید در مازندران| ماهی سفید در سبد صیادان دیده می شود

نوایی، مدیرعامل اتحادیه پره ماهیان استخوانی مازندران گفت: میزان صید و صیادی در استان طی یک ماه گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

خشایار نوایی با اشاره به فعالیت ۵۴ شرکت تعاونی در امر صید و صیادی شمار صیادان فعال مازندران را چهار هزار و ۲۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: میزان صید و صیادی تا امروز نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.
وی با عنوان این که میزان صید نسبت به دهه گذشته با کاهش روبرو است، سخت وزیان آورشمرده شدن شغل صیادی و کاهش نرخ بیمه صیادی را از جمله نیازها و مطالبات بیان کرد و گفت: هزینه بالای بیمه صیادی از مشکلات است و هر تعاونی ماهانه باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه بیمه پرداخت کند.
مدیرعامل اتحادیه پره ماهیان استخوانی مازندران با بیان این که تعاونی های صیادی در معرض خطر قرار دارند، گفت: کاهش حق بیمه صیادی سال های قبل وعده داده شد و به رغم سخت وزیان آوربودن شغل صیادی، تعرفه بیمه جامعه صیادی ۲۷ درصد است درحالی که قرار بود ۱۰ درصد آن از سوی دولت پرداخت شود.
نوایی با بیان این که فشار به جامعه صیادی زیاد شده و این قشر در مضیقه هستند، گفت: طی یکماه اول فصل صید و صیادی ۱۲ روز را به دلیل شرایط جوی به دریا نرفتیم و صید نداشتیم.
وی با اظهار این که امسال گونه های ماهی سفید در سبد صیادان بیشتر دیده می شود، گفت: در منطقه میانکاله و شرق بیشتر گونه های کپور دیده می شود.

(سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها