دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۱۱۷۶۶۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

واردات چای به ۲۱ هزارتن رسید

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار گمرک در ۷ ماهه امسال ۲۱ هزارتن چای وارد شده است که با این وجود کمبودی در عرضه نداریم.

صادق حسنی گفت: بنابر آمار امسال ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.
به گفته او، ۴۱ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۹ درصد درجه ۲ است.
حسنی از پرداخت ۶۲ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با شروع فصل سرما و افزایش مصرف و فروش کارخانجات پیش بینی می‌شود که پرداخت مطالبات توسط کارخانجات و دولت صورت گیرد.
مدیر اجرایی سندیکای چای ادامه داد: امسال از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک تولید شده است.
او با بیان اینکه کمبودی در عرضه چای نداریم، افزود: متوسط واردات چای در سنوات اخیر ۶۵ هزارتن بوده است، درحالی که سال گذشته متوسط واردات ۱۱۰ هزارتن بوده که از متوسط سال‌های اخیر ۴۵ هزارتن بیشتر واردات چای داشتیم.
حسنی درباره آخرین وضعیت چای گفت: بنابر آمار گمرک در ۷ ماهه امسال ۲۱ هزارتن چای وارد شده است که ۵ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به مهرماه است که بنابر پیش بینی وزارت جهاد مبنی بر واردات ۲۰ هزارتن چای در ۶ ماهه دوم، ۱۴ هزارتن دیگر تا پایان سال باید وارد شود.
مدیراجرایی سندیکای چای با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مصرف می‌شود، گفت: با احتساب تولید داخل و کسر صادرات، مابقی نیاز کشور وارد می‌شود.

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها