دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۶۵۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش قیمت خوراک دام و طیور و دانه‌های روغنی در بازارهای جهانی

امروز نیز قیمت انواع کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و دانه‌های روغنی با افزایش قیمت مواجه شدند.

قیمت انواع کالاهای اساسی در بازارهای جهانی امروز نیز روند افزایشی گرفت و قیمت‌ها از گندم و ذرت گرفته تا دانه‌های روغنی و خوراک دام افزایش قیمت داشتند.
تامین کالاهای اساسی در جهان با دشواری‌های خاصی به دلیل وقوع برخی جنگ‌ها و محدودیت‌های تولید نظیر تغییرات آب و هوایی، گرم شدن کره زمین و خشکسالی‌ها همراه شده است. بنابراین کشورها تلاش دارند تا برنامه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی افزایش تولید کالاهای اساسی در داخل متمرکز کنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ امروز قیمت ذرت که عمدتا برای خوراک دام استفاده می‌شود 1.75 دلار افزایش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول برای تحویل در ماه دسامبر به قیمت 479 دلار معامله شد.
قیمت یولاف هم که خوراک دام است با یک دلار افزایش و به قیمت 373 دلار در هر بوشل برای تحویل در ماه دسامبر به فروش رفت.
دانه‌های روغنی هم از این رشد قیمت‌ها عقب نماندند، به‌طوری‌که سویا 13.5 دلار افزایش قیمت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه کرد و گیاه روغنی کانولا هم 4.9 دلار رشد قیمت داشت.
تامین کالاهای اساسی با در اختیار گرفتن کنترل صادرات و واردات توسط کشورهای بزرگ با چالش‌هایی مواجه شده است. برخی کشورها قانون تجارت جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نقض می‌کنند و با اعمال تعرفه‌های سنگین برای صادرات، روند تبادل کالا بین مرزها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدود و یا ممنوع کرده‌اند. بنابراین پیش‌بینی شده است که در جهان آینده تامین غذا با دشواری‌هایی مواجه باشد و کشورهای سلطه‌گر با استفاده ابزار غذا به دنبال سلطه بر کشورهای دیگر باشند.

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها