دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۶۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش ۳۲ درصدی صادرات آبزیان و فراورده‌های شیلاتی در ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۹۸ هزار و ۸۴۶ تن انواع آبزیان صادر شده که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

عباس مختاری به تشریح آمار صادرات و واردات آبزیان طی ۶ ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۹۸ هزار و ۸۴۶ تن انواع آبزیان صادر شده که ارزشی معادل ۱۷۰ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۴۷ دلار داشته که از لحاظ وزنی ۳۲ و ارزشی ۲۷ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته نیز ۷۴ هزار و ۶۱۹ تن انواع آبزیان صادر شد که ارزشی معادل ۱۳۴ میلیون و ۳۹ هزار و ۵۱۳ دلار داشته است.
 مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان میزان صادرات ماهیان زینتی در این مدت را معادل ۲۰۳ تن برشمرد و افزود: میزان صادرات ماهیان زینتی در سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه گذشته با ۵۰ درصد افزایش وزنی روبرو بوده و از ۱۳۵ تن به ۲۰۳ تن رسیده است.
مختاری تصریح کرد: در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۶۱۷ تن خانواده ماهیان تون به ارزش یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۲۱۶ دلار صادر شد که ۱۵۳ درصد تغییرات وزنی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری معادل ۴۰۹۵ تن و ارزشی معادل ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۳۸۹ دلار داشته است.
وی افزود: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۳۵ هزار و ۲۰۶ تن خوراک آبزیان،  ۴ تن قزل آلا برای اصلاح نژاد و تکثیر و پرورش، ۱۲۸۳ تن پودر ماهی، ۲ تن خاویار و بدل خاویار، ۱۹۲۱ تن انواع کنسرو، ۱۳ هزار و ۱۰۵ تن انواع کنسرو، ۴۱ هزار و ۶۶۰ تن انواع ماهیان صادر شده است.
واردات بیش از ۶۰۰۰ تن فرآورده‌های شیلاتی به کشور  
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فراوری و توسعه بازار آبزیان میزان واردات محصولات و فراورده‌های شیلاتی طی ۶ ماهه ابتدایی سال جاری به کشور را معادل ۶۹۰۷ تن و به ارزش ۲۳ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۱۷ دلار عنوان کرد و گفت: این عدد در مقایسه با مدت مشابه گذشته که ۴۷۹۹ تن محصول به ارزش ۱۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۶۹ دلار بوده، ۶۳ درصد از لحاظ وزنی و ۶۳ درصد از لحاظ ارزشی تغییرات داشته است.
مختاری واردات ۵۹۱۶ تن، ماهی تون را بیشترین اقلام صادراتی برشمرد و گفت: ارزش این مقدار محصول۱۴ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۷۸۰ دلار است که ۹۰ درصد از لحاظ وزنی و ارزشی تغییرات داشته و در مدت مشابه گذشته، میزان واردات محصول  فوق ۳۹۵۶ تن و به ارزش ۷ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۵۰ دلار بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت ۲۵ تن ماهیان زینتی به ارزش ۲۸۰ هزار و ۷۷ دلار، ۴۴۹ تن انواع ماهیان به ارزش ۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۱۸۰ دلار، ۶ تن ماهی قزل آلا تخم چشم زده به ارزش یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۴۴۴ دلار، ۱۲۲ تن سایر آبزیان به ارزش یک میلیون و۷۸۳ هزار و ۵۳۸ دلار،  ۱۰۰ تن پودر ماهی به ارزش۱۱۴ هزار و ۹۷ دلار،  ۲۵۵ تن خوراک آبزیان به ارزش یک میلیون و ۹۰ هزار و ۶۳۰ دلار،  ۳۴ تن آگار  به ارزش ۶۰۵ هزار و ۱۹۶ دلار به کشور وارد شده است.

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها