دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۷۶۴۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس سرویس عمومی

قیمت گذاری در هر حوزه‌ای باعث رقابت پذیری و بهبود کالا نمی‌شود

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت:هرگونه قیمت گذاری در هر حوزه‌ای قطعاً موجب ارتقای کیفیت، رقابت پذیری و بهبود نخواهد شد.

فرشید شکرخدایی، نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: ما به طور طبیعی از دولت انتظار داریم که نظارت و تنظیم گری کند، اما به شرطی که خودش در تولید یا مصرف حضور نداشته باشد از این رو شورای رقابت با همین فرض شکل گرفته و بر این اساس فعالیت می‌کند. متاسفانه قانون به صورت با کیفیت نوشته نشده است، در نهایت آن که  قانون حمایت مصرف کننده در کشور  ما ضعیف نشان داده شده است.
او گفت: متاسفانه شهروندان ما نمی‌توانند خواستار کیفیت بالا باشند، مکانیزم بی کیفیتی در کشور شفاف نیست و در این زمینه‌ها دارای خلا قانونی هستیم.
شکر خدایی گفت: هرگونه قیمت گذاری در هر حوزه‌ای قطعاً موجب ارتقای کیفیت، رقابت پذیری و بهبود نخواهد شد.
شکرخدایی ادامه داد: قیمت گذاری فقط درمورد کالا‌های یکنواخت مانند گندم و جو و ورق فولاد مشکل ساز نیست و در حوزه خودرو و صنایع غذایی نباید این سیاست را اعمال کرد.
شکر خدایی گفت:ما به یک نهاد تنظیم گر نیاز داریم که مانع از انحصار در اقتصاد شود، زیرا خود دولت که خریدار و یا فروشنده عمده در خیلی اقلام است به تنهایی نمی‌تواند تنظیم گر باشد.
او با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های تولیدی در کشورمان رقابتی شوند گفت: با توجه به موانع عدیده‌ای که در مقابل تولید داخلی وجود دارد نمی‌توان صرفاً با بخشنامه و طرح و قوانین و مقررات بتوان مسئله اقتصاد کشور به ویژه در حوزه تولید را بهبود بخشید.

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها