یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۱۱۷۶۱۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

استخراج تخلف خرید ۱۰ هزار قرص نان در سامانه هوشمند

وزارت جهاد اعلام کرد: طی یک ماه گذشته فردی که از یک شماره کارت اقدام به خرید ۱۰ هزار قرص نان کرده بود، از طریق سامانه هوشمند مدیریت نان شناسایی شد.

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد از کشف ۵ هزار قرص نان خشک در بجنورد خبر داد و گفت: از ابتدای آبان طرح تشدید نظارت بر واحد‌های نانوایی را داشتیم که در این خصوص در استان خراسان شمالی، بازرسان  در یک واحد مسکونی ۱۲۵ کیسه آرد یارانه‌ای و ۵ هزار قرص نان را کشف کردند که فردی که اقدام به ذخیره سازی کرده بود، پدر خانواده یک واحد نانوایی داشت و خود فرد نانوا بود.
به گفته او، طی یک ماه گذشته فردی که از یک شماره کارت اقدام به خرید ۱۰ هزار قرص نان کرده بود، از طریق سامانه هوشمند استخراج کردیم.
امراللهی با بیان اینکه کلیه تراکنش نانوایی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: اگر با تراکنش غیرمتعارفی روبرو شویم، یارانه‌ای که به نانوایان داده شده است مجدد به دولت عودت می‌دهیم.
مدیرکل دفتر نظارت بر کالا‌های اساسی ادامه داد: فردی که در بجنورد اقدام به خشک کردن ۵ هزار قرص نان کرده است، خود شاگرد یکی از نانوایی‌ها بوده است. اما به سبب پایین بودن قیمت نان خشک در برابر نهاده‌های دامی این اتفاق رخ می‌دهد که با بحث طرح تشدید نظارت بر واحد‌های نانوایی جلوی این تخلفات گرفته می‌شود.
او درباره اینکه آیا با هوشمندسازی واحد‌های نانوایی نظارت بر خط نشده است، افزود: شرکت نانینو، سامانه نظارتی بر خط تحویل نداده است، اما با استفاده و کمک دیتا‌ها ذخیره سازی شده بازرسی و نظارت را انجام می‌دهیم.
امراللهی با اشاره به علت وقوع پدیده خشک کردن نان و فروش در فضای مجازی گفت: ۳ عدد نان بربری برابر با ۱.۲۰۰ گرم نان خشک است و از آنجا که قیمت نان خشک ارزانتر از نهاده‌های دامی است، شاهد چنین تخلفاتی هستیم.


(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها