شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۵۵۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ستاد ملی پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشکیل جلسه داد

جلسه ستاد ملی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای آماده سازی و تقویت راهکارهای پیشگیری از این بیماری تشکیل شد.

جلسه ستاد ملی پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ریاست مجتبی نوروزی معاون وزیر و رییس سازمان دامپزشکی کشور و حضور سایر اعضای این ستاد در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.
 
  نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اهمیت این بیماری و نقش آن در امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و سلامت و بهداشت جامعه بسیار بالاست و سازمان‌ها و وزارتخانه‌های عضو این ستاد نسبت به ایفای نقش خود در پیشگیری و کنترل از بیماری مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.
 
 نوروزی گفت : توقع داریم تشکل‌ها اطلاع رسانی‌های تخصصی و آموزشی را با زیر مجموعه خودشان جهت پیشگیری داشته باشند.
 
کرمی سرپرست دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور ضمن ارائه پاورپوینتی در این خصوص به ارائه گزارش در ارتباط با وضعیت بیماری در سال های گذشته در کشورهای دنیا و کشورهای همسایه و کانون‌های بیماری در کشورهای دنیا پرداختند و انتظارات سازمان دامپزشکی کشور از دستگاههای مسئول در ستاد ملی را تشریح کرد.
 
در ادامه این جلسه، حسن نژاد معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ، سرپرست معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، سرپرست معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ، مدیرکل دامپزشکی استان تهران ،قائم مقام سازمان جهاد استان تهران، نمایندگان سازمان حفاظت محیط، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دبیر فدراسیون طیور ، اتحادیه مرغداران میهن، انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی، ضمن ارائه نقطه نظرات خود، آمادگی شان را برای همکاری با سازمان دامپزشکی کشور جهت انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل در راستای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری‌ها اعلام کردند.
(شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲) ۱۰:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها