پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۴۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نیاز کشور تولید ۵۰۰ میلیون قطعه تخم چشم‌زده قزل‌آلا است

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در بحث تخم چشم زده قزل‌آلا نیاز به ۵۰۰ میلیون قطعه داریم ولی در حال حاضر ۳۶۰ میلیون قطعه تولید می‌کنیم و امیدواریم با آمدن این مجموعه‌ها تأمین نهاده اصلی تخم چشم زده در ماهی قزل‌آلا به یک جهش تولید برسیم.

سید حسین حسینی دهم آبان ماه در جلسه بررسی پروژه‌های آبزی‌پروری گروه اقتصادی کوثر در سلسله اظهار کرد: در سفر استانی که به لرستان داشتیم جلسه خوبی برای حل مشکل مجتمع‌های مهم آبزی‌پروری کوثر داشتیم که امیدواریم با رفع موانعی که برای فعال‌سازی این مجتمع‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل ایجاد شده بتوانیم برای زنجیره تولید آبزیان به ویژه قزل‌آلا کاری انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بحث تخم چشم زده نیاز به ۵۰۰ میلیون قطعه داریم ولی در حال حاضر ۳۶۰ میلیون قطعه تولید می‌کنیم و امیدواریم با آمدن این مجموعه‌ها تأمین نهاده اصلی تخم چشم زده در ماهی قزل‌آلا به یک جهش تولید برسیم و گام مؤثری برای تحقق رسالتی که برای تأمین پروتئین آبزیان در سفره مردم داریم با فعال شدن این مجموعه‌های مهم برداریم.

حسینی بیان کرد: در این جلسه چندین پیشنهاد داده شد که مسئولان اکسیر کوثر آن‌ها را بررسی کرده و ما نیز در خدمت آن‌ها باشیم و مجموعه استانداری نیز کار تأمین مالی را انجام دهد.


(پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها