دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۳۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عدم تامین کنجاله دلیل بخشی از مشکلات صنعت پرورش مرغ

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت:بخشی از مشکلات ماه‌های اخیر در صنعت پرورش مرغ به دلیل عدم تامین به موقع کنجاله بود. اگر موضوع واردات روغن در اختیار وزارت جهادکشاورزی نباشد سیاست گزاری‌های موجود مانند الگوی کشت برهم می‌خورد.

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت واردات روغن خام از سوی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس قانون انتزاع تمام اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است؛ در کشور به منظور تولید روغن خوراکی کلزا کشت می‌شود اگر موضوع واردات روغن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نباشد، سیاست‌گذاری‌های موجود مانند الگوی کشت برهم می‌خورد.
نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولاتی مانند آفتابگردان، کنجد، کلزا، گلرنگ و کینوا به منظور تولید روغن کشت می‌شوند، ادامه داد: اگر قصد داریم که کشت این محصولات رونق پیدا کند باید تصمیم‌گیری واردات روغن در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد، کارخانه‌های متعددی در کشور برای روغن کشی احداث شده اند که ظرفیت آنها حدود 3 برابر نیاز کشور است.
وی با تاکید بر اینکه کلزای خریداری شده از کشاورزان در کارخانه روغن کشی، روغن‌گیری می‌شود، عنوان کرد: به منظور تولیدات دامی نیازمند کنجاله هستیم و درحال حاضر به صورت جداگانه برای واردات کنجاله و روغن خام ثبت سفارش می‌کنیم که این موضوع واحدهای تولید روغن‌کشی را دچار مشکل و زیان می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با واردات دانه روغنی می‌توان علاوه بر حمایت از تولید داخل و اشتغال جوانان، بخشی از نیاز کشور به نهاده‌های دامی را تامین کرد، عنوان کرد: بخشی از مشکلات ماه‌های اخیر در صنعت پرورش مرغ به دلیل عدم تامین به موقع کنجاله بود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم محصول اولیه را وارد و آن را فرآوری کنیم در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقدام کرده‌ایم، ادامه داد: باید بتوانیم بیشتر از نیاز کشور دانه روغنی وارد و روغن حاصله را صادر کنیم تا در کنار ارز آوری، نیاز کشور به کنجاله برای خوراک دام و طیور تامین شود.

(دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها