چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۷۲۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

توصیه نماینده مجلس به سلاح‌ ورزی: همه باید تابع قانون باشیم

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در توصیه‌ به حسین سلاح‌ورزی رئیس برکنار شده اتاق بازرگانی ایران، بر لزوم رعایت مُرّ قانون تاکید کرد.

علیرضا عباسی  با اشاره به رای هیات عالی نظارت اتاق بازرگانی مبنی بر ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران و برکناری حسین سلاح‌ورزی از ریاست این مجموعه اظهار کرد: اساس انتخابات در ایران و سایر کشورها بر این است که افراد شایسته کرسی مورد رقابت را تصاحب کنند.
وی با اشاره به روند طی شده در انتخابات اتاق بازرگانی ایران گفت: پیش از تصاحب کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران باید یکسری پیش نیازها تحقق پیدا کند که از جمله آنها شروطی است که برای آن جایگاه در نظر گرفته شده است؛ فردی که قرار است بر این کرسی بنشیند حتماً باید صلاحیت‌های عمومی و تخصصی مورد نظر را داشته باشد.
این نماینده مجلس ادامه داد: مشکلی که در فرآیند برگزاری انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران رخ داد این بود که بعد از برگزاری انتخابات و معرفی فرد مذکور به عنوان مسئول مجموعه، مطرح شد که گزینش‌ها و صلاحیت‌های اولیه ای که فرد باید می‌داشته، احراز نشده است؛ زمانی که این صلاحیت‌ها وجود ندارد یعنی این انتخابات از اساس دچار مشکل بوده است. حال یا دستگاه نظارتی کوتاهی کرده و به موقع این اطلاعات را ندادند یا اینکه اطلاعاتی را که داده، به صورت دوپهلو و مبهم بوده و متولیان برگزاری انتخابات نتوانسته‌اند که از آن «عدم صلاحیت» برداشت کنند.
عباسی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تکرار هر نوع کوتاهی در برگزاری مجدد انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران گفت: افرادی که خود را در معرض انتخاب شدن برای این کرسی قرار می‌دهند در ابتدا باید خودشان دارا بودن صلاحیت اولیه را مورد بررسی قرار دهند و در صورت دارا بودن این صلاحیت، پا به عرصه رقابت بگذارند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم عملکرد صحیح و شفاف دستگاه‌های نظارتی مسئول در بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری ریاست اتاق بازرگانی ایران چنین عنوان کرد: در ماجرای اخیر عدم احراز صلاحیت عمومی باید پیش از برگزاری انتخابات به صورت شفاف اعلام و جلوی ورود فرد مورد گرفته می‌شد. اعلام عدم احراز صلاحیت فرد بعد از برگزاری انتخابات فضایی را برای فرد منتخب ایجاد کرده تا او ادعاهایی مطرح کند و اینگونه مطرح کند که اگر من صلاحیت نداشتم، نباید می‌گذاشتید من به انتخابات ورود کنم.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بعد از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران مطالبات بسیاری از وزرای امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مطرح شد مبنی بر اینکه باید مُر قانون را انجام دهند؛ بر همین اساس نیز شب گذشته اعلام شد که این موضوع تعیین تکلیف شده است؛ گرچه هنوز به طور رسمی این موضوع اعلام نشده اما نظر و تاکید به وزرای ناظر بر این مجموعه عمل به تکلیف و رعایت مُرّ قانون است.
عباسی در پایان در توصیه‌ای به حسین سلاح‌ورزی رئیس برکنار شده اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه همه باید تابع قانون باشیم، اظهار کرد: این درست نیست در جایی که قانون با منافع ما جور درنیامده، بخواهیم بر خلاف قانون عمل کنیم؛ بنابراین باید اجازه دهیم مُرّ قانون رعایت شود، دستگاه‌های ناظر کار خود را انجام دهند و از تصمیمات این دستگاه‌ها تبعیت کنیم و در مقابل قانون گردن بگذاریم؛ اینکه بخواهیم مقابل یک مجموعه و رای و نظری که قانون در آن دیده شده است، بایستیم به صلاح نیست.
شامگاه دوشنبه - اول آبان - با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست برکنار شد.

(چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲) ۰۷:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها