سه شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۱۹۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش قیمت خوراک دام و گندم در بازارهای جهانی

کالاهای اساسی نظیر خوراک دام، گندم و دانه های روغنی امروز در بازارهای جهانی کاهش قیمت داشتند.

بررسی بازارهای جهانی نشان می‌دهد که قیمت کالاهای اساسی کشاورزی در بازارهای جهانی امروز روند کاهشی داشته است و قیمت انواع خوراک دام، گندم، دانه های روغنی در بازار افت داشته است.
بلومبرگ در گزارشی نوشته است که امروز در بازارهای جهانی قیمت ذرت که برای خوراک دام استفاده می شود 1.5 دلار کاهش قیمت را تجربه کرد، قیمت گندم هم برای تحویل در ماه دسامبر با کاهش 4.75 دلار در هر بوشل مواجه شد، دانه‌های روغنی هم حدود 2.6 دلار افت قیمت داشتند.
کالاهای اساسی با جنگ روسیه و اوکراین وضعیت پیچیده‌ای از نظر قیمت و نیز تامین داشت، بندر دریای سیاه محل بارگیری کالاهای و صادرات و واردات بارها مسدود شد و رفت و آمد کشتی ها متوقف شده بود که قیمت ها را در بازار تشدید کرد. اخیرا با تسهیل عبور کشتی‌ها از این محل وضعیت بهتر شده است.
به نظر می رسد که افزایش عرضه در بازار و نیز تسهیل صادرات از این دو کشور که تولید کننده 35 درصد غلات دنیا هستند قیمت را در بازار کاهش داده است.
کاهش قیمت جهانی کالاهای اساسی فرصت خوبی برای کشورها وارد کننده است که انبارهای خود را تقویت کنند، برخی از این کالاهای مانند خوراک د ام به طور غیر مستقیم در قیمت چندین کالا تاثیرگذار است، 70 درصد هزینه تمام شده محصولات پروتئینی از  جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و لبنیات وابسته به خوراک دام است.

(سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها