سه شنبه / ۲ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۱۱۷۱۹۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

صدور نشان حلال در خوزستان تا پایان سال به ۴۵ عدد می‌رسد

مدیر کل استاندارد خوزستان از صدور ۵ گواهی نشان حلال در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد کل گواهی‌های نشان حلال صادرشده در استان به ۴۵ نشان برسد.

علی داوودی ، در خصوص صدور گواهی نشان حلال در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵ پروانه نشان حلال توسط اداره استاندارد استان صادر شده است.
 
وی افزود: در سال گذشته نیز ۳۴ پروانه نشان حلال توسط این اداره کل صادر شد که در این زمینه با توجه به ابطال برخی از نشان‌ها و صدور نشان‌های جدید، در مجموع ۳۶ پروانه نشان حلال توسط اداره کل استاندارد خوزستان صادر شده است.
 
مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: این نشان‌ها پس از بررسی الزامات فنی و استاندارد و مبنای فقهی و اسلامی برای صنایع غذایی از جمله محصولات قارچ، آبلیمو، روغن خام، ترشیجات، نمک‌های خوراکی، آرد و گندم صادر شده است.
 
داودی ادامه داد: باتوجه به اقداماتی که در این راستا در استان خوزستان در حال انجام است پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال تعداد کل گواهی‌های نشان حلال صادر شده در استان به ۴۵ نشان برسد.
 
وی با بیان اینکه براساس قانون تنها مرجع صدور گواهی نشان حلال سازمان ملی استاندارد است، عنوان کرد: در تلاش هستیم دامنه صدور استانداردهای حلال گسترش یابد و صدور نشان حلال فقط معطوف به مواد و صنایع غذایی نباشد و بتوانیم در دیگر حوزه‌ها نیز نشان استاندارد حلال صادر کنیم.
(سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها