شنبه / ۲۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۱۱۷۰۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برگزاری یازدهمین همایش روز جهانی غذا در ساری

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران با اشاره به برگزاری یازدهمین همایش روز جهانی غذا در ساری گفت: این همایش چهارشنبه با هدف اشاعه فرهنگ تولید غذای سالم و امنیت غذایی برگزار می شود.

سعید باقری رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران عصر امروز در نشست با خبرنگاران به‌مناسبت روز جهانی غذا، اظهار کرد: یازدهمین دوره همایش روز جهانی غذا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه برگزار می‌شود.
 
وی با تشریح برنامه‌های همایش روز جهانی غذا گفت: شعار امسال روز جهانی غذا "آب زندگی است؛ آب غذاست" تعیین شد و همین نشان‌دهنده اهمیت موضوع کم‌آبی در سراسر جهان است.
 
رئیس انجمن صنایع غذایی  مازندران بیان کرد: کشاورزی حدود  ۷۲ درصد از منابع آب شیرین را استفاده می‌کند و همه باید تلاش کنیم در این بخش فرهنگ‌سازی کنیم تا با مدیریت مصرف آب، بتوانیم ادامه فعالیت صنایع غذایی را تضمین کنیم.
 
باقری گفت: لازم است همه به اندازه خود تلاش کنیم تا شاهد چشم‌انداز جهانی بدون گرسنگی و بدون سوءتغذیه باشیم و با انتخاب غذای سالم و کاهش ضایعات مواد غدایی به سمتی گام برداریم که امنیت غذایی کشور را تضمین کنیم.
 
وی افزود: مازندران از بزرگترین تولیدکنندگان صنایع غذایی در کشور است و امروز ۵۴۰  واحد تولیدکننده صنایع غذایی در استان فعال هستند که ۳۸۵ واحد پروانه بهره‌برداری خود را از اداره کل صمت  و بقیه از جهاد کشاورزی دریافت کردند.
 
باقری یادآور شد: از مجموع پروانه‌های صادرشده در استان،  ۱۵ درصد به صنایع غذایی و دارویی اختصاص دارد و ۲۴ درصد از سرمایه‌گذاری انجام شده نیز به این بخش مربوط است و حدود  ۲۵ هزار نفر در صنایع غذایی و دارویی مازندران مشغول کار هستند.
 
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران همچنین گفت:  ۴۲ درصد از جی دی پی یا تولید ناخالص داخلی استان از صنایع غذایی و دارویی استان است.
 
وی گفت: دلیل توجه فعالان صنایع غذایی به مازندران ابن است که این استان کانون کشاورزی است و اگر توجه و حمایت بیشتری شود شاهد حضور فعالان بیشتری در این بخش و سرمایه‌گذاری‌های عظیم‌تر خواهیم بود و سهم جی دی پی استان هم در این بخش افزایش می‌یابد.
 
باقری به جشنواره صنایع غذایی استان اشاره کرد و گفت:  یازدهمین جشنواره صنایع غذایی و دارویی مازندران برابر روال و با استعلام از سه دستگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اداره‌کل استاندارد استان و اداره‌کل دامپزشکی مازندران و بررسی کیفیت تولیدات غذایی، انجام خواهد شد که در این مراسم  ۴۶ واحد به‌عنوان واحد برتر اعلام خواهند شد.
 
وی افزود: در این جشنواره همچنین ۴۸ کارشناس ناظر این سه اداره که در داخل کارخانجات تولیدی مواد غذایی حضور دارند نیز تجلیل خواهند شد.
 
باقری گفت: منتخبان فعالان رسته‌های مختلف غذایی اعم از گروه لبنی، کشتارگاه، روغن،  بسته‌بندی فرآورده‌های آردی، سوسیس و کالباس و دیگر گروه‌های غذایی هستند که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
 
باقری یادآور شد: همایش روز جهانی عذا ساعت سه بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۶ مهر در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی استان برگزار خواهد شد.
 
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی استان مازندران همچنین از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران قدردانی کرد و گفت: این مجموعه در برگزاری همایش روز جهانی غذا، پای کار بود و در روز همایش نیز تفاهم‌نامه بین انجمن با معاونت عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به امضا خواهد رسید.
 
وی اظهار کرد: انجمن ما تعامل خوبی با سازمان استاندارد استان داشته است و تفاهم‌نامه خوبی بین انجمن صنایع غذایی و دارویی استان ما با مدیرکل استاندارد مازندران به امضا رسید و اجرایی هم شد و امیدوارم شاهد عملکرد بهتر و بیشتر باشیم.
 
باقری گفت: معاونت غذا و داروی وزارت علوم پزشکی دولت سیزدهم و روسای انجمن‌های هرکدام از رشته‌های غذایی کشوری، نمایندگان مردم استان در مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم در این مراسم حضور دارند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شیر مورد نیاز در صنایع غذایی مازندران از خارج استان وارد می‌شود فعال کردن دامداری‌های صنعتی در استان و همچنین توجه به تسهیلات سرمایه در گردش برای حمایت از فعالان صنایع غذایی استان ازجمله طرح‌های انجمن است.
(شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها