دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۷۰۳۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ذخیره‌سازی حداکثری اقلام اساسی برای تأمین غذای ۸۸میلیون ایرانی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از ذخیره‌سازی حداکثری اقلام اساسی برای تأمین غذای ۸۸میلیون ایرانی خبر داد و گفت: انواع کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، روغن و شکر به‌میزان کافی در انبارها، سیلوها و مخازن کشور ذخیره‌سازی شده است.

سید سعید راد با اعلام اینکه "کالاهای اصلی موردنیاز مردم کشورمان به‌صورت کامل از محل منابع داخلی و خارجی، خریداری و در مراکز ذخیره‌سازی نگهداری می‌شود"، اظهار داشت: پایه اولیه امنیت کشور، اطمینان خاطر از تأمین غذای موردنیاز مردم و خوداتکایی کشور در این زمینه است.
 
وی با تصریح به اینکه "امسال با وجود پیش‌بینی اولیه مبنی بر خرید 8 میلیون تُن گندم تا کنون 10 میلیون و 348 هزار تُن گندم از کشاورزان کشور در قالب طرح خرید تضمینی خریداری شده است"، ابراز کرد: البته به این میزان اکتفا نکرده‌ایم و برای تکمیل ذخایر استراتژیک کشور، نسبت به خرید گندم از مبادی خارجی نیز اقدام کرده‌ایم.
 
 
راد همچنین از تأمین سایر کالاهای اساسی موردنیاز در کشور خبر داد و گفت: در این راستا، از ابتدای سال جاری بیش از 109 هزار تن دانه روغنی کلزا از کلزاکاران کشور خریداری شد و خرید دیگر دانه‌های روغنی نظیر گلرنگ و آفتابگردان نیز در جریان است.
 
وی در تشریح برنامه‌های تأمین کالاهای اساسی کشور گفت: خرید و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی تولید داخل از اولویت‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران است و بر اساس تکالیف این شرکت، نسبت به تأمین و تکمیل ذخایر استراتژیک از طریق رصد بازارهای بین‌المللی نیز اقدام می‌شود.
 
راد با یادآوری اینکه یکی از شاخص‌های دست‌یابی به امنیت بالای غذایی، برخوردار بودن از توان ذخیره‌سازی بالاست، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، ظرفیت ذخیره‌سازی گندم کشور در دو بخش دولتی و خصوصی، به بیش از 21 میلیون تُن می‌رسد که به‌طور کامل پاسخ‌گوی نیاز کشور است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با تأکید بر اینکه "برای انبارش سایر کالاها از جمله برنج، روغن و شکر از ظرفیت کامل برخوردار هستیم"، خاطرنشان کرد: مخازن مختلف نگهداری روغن در کشور در دست ساخت است، ضمن اینکه برای نگهداری کالاها با حفظ کیفیت استاندارد، تأسیسات و مراکز ذخیره‌سازی به‌صورت مرتب پایش می‌شود و نسبت به تعمیر و تجهیز و نیز نگهداشت و به‌روزرسانی آن‌ها اقدامات فنی و فیزیکی موردنیاز انجام می‌شود.
(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها