شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۱۷۰۱۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 100 درصدی قیمت مکمل‌های دامی در سال جاری/ سویا یافت نمی‌شود

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، اظهار داشت: شرایط تامین نهاده‌ها بسیار بد است. مخصوصا در مورد سویا اصلا یافت نمی‌شود و شرایط آن بدتر از قبل هم شده است. برای نمونه در هفته گذشته توانستیم با قیمت 35 هزار تومان خرید کنیم.

ناصر نبی‌پور در خصوص وضعیت بازار تخم مرغ گفت: بازار شرایط معمولی دارد و قیمت همچنان زیر نرخ مصوب است. میانگین قیمت‌ها در هفته گذشته 46 هزار و 500 تومان تا 47 هزار تومان در بازار بوده است.
 
وی در مورد وضعیت تولید و عرضه نیز افزود: وضع تولید خوب است و مشکلی در این مورد وجود ندارد. برای بخش مازاد محصول هم چند هفته‌ای صادرات صورت نمی گرفت اما اکنون کم و بیش صادرات وجود دارد.
 
نبی پور در ادامه در مورد نهاده‌ها گفت: شرایط تامین نهاده‌ها بسیار بد است. مخصوصا در مورد سویا اصلا یافت نمی‌شود و شرایط آن بدتر از قبل هم شده است. برای نمونه در هفته گذشته توانستیم با قیمت 35 هزار تومان خرید کنیم.
 
وی در مورد اصلاح قیمت‌ها گفت: قرار بر این بود اصلاح قیمت‌ها انجام شود که هنوز خبری از آن نشده است. از طرفی هم قیمت همه کالاها افزایش یافته، برای نمونه ارز مکمل‌های دامی از 28 هزار و 500 تومان به 37 هزار و 500 تومان افزایش داشته و باعث شده خود به خود قیمت‌شان بالا برود. از ابتدای سال تقریبا، قیمت مکمل‌های دامی 70 تا 80 درصد بالا رفته بود که با این تصمیم مجددا احتمالا تا 30 درصد هم افزایش یابد.
 
نبی‌پور در مورد قیمت تمام شده تخم مرغ گفت: الان قیمت تمام شده بالای 50 هزار تومان است. از همین روی، نرخ باید به 54 تومان برسد که مرغ‌دار بتواند نفس بکشد. به خصوص نبودن سویا مشکل‌ساز شده و مرغدار مجبور است سویا را از بازار آزاد به قیمت 2.5 برابر تهیه کند.
 
 رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: الان خود مسئولان هم به قیمت 56 تا 57 هزار تومان اذعان دارند، البته در صورتی که سویا همان 20 هزار تومان باشد نه سویا به قیمت 35 هزار تومان. از همین روی، قیمت پیشنهادی برای تصویب همان مبلغ 57 هزار و 800 تومان تا 58 هزار تومان است.
(شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها