شنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۱۱۶۹۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

روسیه و آذربایجان از مشتریان زیتون صادراتی زنجان هستند

مدیرعامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: کشورهای روسیه، ارمنستان، آذربایجان و پاکستان از جمله متقاضیان و مشتریان زیتون صادراتی استان هستند.

عبداله اسماعیلیان  با بیان اینکه رویکرد پایانه صادراتی استان، سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، اضافه کرد: این پایانه صادراتی در واقع حلقه واسط بین تولید تا بازار است.
 
اسماعیلیان با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی پایانه صادراتی استان زنجان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی مشکل داشتیم، گفت: خوشبختانه پایانه صادراتی استان در هفت ماه گذشته از فعالیت آن، عملکرد خوبی در این حوزه داشته است.
 
وی با اشاره به ایجاد مرکز آموزش جوانان و ترغیب آنها در این زمینه، اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای ملی موجب بروز توانمندی و استعدادها در جهت رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد شد.
 
اسماعیلیان با اشاره به برگزاری رویداد زیتون و حمایت از ایدههای برتر، اضافه کرد: در این رویداد مشکلاتی همچون محیط زیست، پساب، بسته‌بندی و بازاریابی بررسی می شود و ایده‌های برتر تسهیلات دریافت خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه ۱۲۰ دانشجو، استاد دانشگاه و کشاورز در رویداد زیتون شرکت دارند، اضافه کرد: امیدواریم در این رویداد هم بتوانیم از ایده‌های برتر استفاده کنیم.
 
مدیرعامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان، برگزاری رویدادهای استارتاپی را برای هدایت محصولات به دست مصرف کننده واقعی مهم ارزیابی کرد و افزود: در این خصوص سرمایه گذاری بر عهده پایانه صادراتی استان و شرکت های استارتاپی درخواست کننده است.
 
اسماعیلیان با بیان اینکه در رویداد گیلاس نیز دو ایده خوب ارائه شد و ایده دهندگان تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی دریافت کردند، اضافه کرد: ایده ارائه شده در این رویداد تولید اقتصادی نوع خاصی از کود برای درختان میوه بود که خوشبختانه توانستیم از آن استفاده کنیم.
 
وی تصریح کرد: ما پس از بهره‌برداری پایانه صادراتی به دنبال بررسی چالش‌های حوزه صادرات بودیم که از طریق ایده‌های نوین بتوانیم آنها را حل و فصل کنیم.
 
مدیرعامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم در حل این چالش‌ها ایده‌های نو و خلاقانه است، اضافه کرد: در همین راستا دو رویداد نوآورانه برگزار شده و در حال حاضر نیز شاهد برگزاری رویداد زیتون هستیم.
 
امسال به رغم افزایش سطح زیر کشت، میزان تولید زیتون استان ۶۵ درصد کاهش یافته است.
 
در حال حاضر زنجان استان اول کشور در حوزه زیتون است و ۴۳ درصد تولید زیتون کشور را برعهده دارد.
 
امسال سطح زیر کشت زیتون ۲۰ هزار هکتار بوده که ۱۶ هزار هکتار آن بارور است و سطح زیر کشت امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال قبل بوده اما با این حال امسال میزان تولید ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.
 
در بحث کشت زیتون ۷۹ روستای استان درگیر هستند و ۹۹ درصد زیتون استان در طارم تولید می‌شود.
 
رویداد زیتون در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۷ مهرماه و ۲ آبان ماه جاری در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.
(شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲) ۰۷:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها