سه شنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۴
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۱۱۶۹۴۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

توزیع شیرخشک از ۲۰ مهر با کد ملی نوزاد

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به ارائه گزارشی از وضعیت سلامت محصولات غذایی و آشامیدنی در کشور پرداخت.

محمود آل بویه، روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا گفت: شعار روز جهانی غذا امسال بیان می‌کند که “آب زندگی است، آب غذا است، هیچکس را پشت سر نگذاریم” و بر این اساس بیشترین تمرکز مراسم این روز با محوریت آب خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: باید روش‌هایی را در پیش بگیریم که ضمن کاهش مصرف آب، برای استفاده کامل از آن برنامه ریزی کنیم.
 
آل بویه افزود: کاهش مصرف آب و جلوگیری از آلودگی آب می‌تواند ما را در مدیریت این مایه حیاتی کمک کند. ضمن اینکه ما تاکید داریم که برای مدیریت منابع غذایی در کشور نیاز است تا با برنامه ریزی های مدون میزان دورریز غذا تا حد امکان کاهش یابد.
 
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که ۷۲ درصد منابع آب شیرین صرف کشاورزی می‌شود، گفت: باید به سمتی برویم که با حفظ ایمنی غذا، از آب کمتری برای تولید استفاده شود.
 
وی افزود: نهادهای بسیاری در زنجیره غذایی فعالند که سازمان غذا و دارو متولی سلامت و وزارت کشاورزی و صمت و سازمان‌های تابعه نیز دست‌اندرکار هستند.
 
آل بویه ادامه داد: نظارت بر تولید و نگهداری مواد غذایی و آشامیدنی و همچنین، واردات و صادرات، یکی از وظایف سازمان غذا و دارو است.
 
وی افزود: مرکز تحقیقات آب در آزمایشگاه مرجع تمامی پارامترهای لازم برای سلامت و ایمنی آب‌های بسته‌بندی را مدنظر قرار می‌دهد.
 
آل بویه گفت: بیش از ۲۹ هزار نمونه فرآورده خوراکی و آشامیدنی از لحاظ وجود فلزات سنگین طی دو سال اخیر پایش شده‌اند.
 
وی افزود: ۳۶۰ پروانه آرد کامل صادر شده که ماحصل آن می‌تواند فرآورده‌های غذایی دیگر باشد.
 
آل بویه در ادامه با عنوان این مطلب که تحقیقات جهانی همچنان ادامه دارد ولی محصولات تراریخته دارای مجوز مصرف در دنیا انگشت شمارند، افزود: تولیدکنندگان محصولات تراریخته موجود در بازار نیز باید برچسب اطلاع رسانی به مصرف کننده در مورد تراریخته بودن محصول را روی آن نصب کنند.
 
وی در واکنش به کمبود شیرخشک، گفت: از ۲۰ مهر هر فردی که برای تهیه شیرخشک به داروخانه مراجعه می‌کند باید کد ملی نوزاد و تاریخ تولد او را بداند چون همه شیرخشک‌ها باید در سامانه تیتک ثبت شود تا از قاچاق این اقلام جلوگیری شود، این موضوع شامل شیرخشک‌های رگولار هم می‌شود.
(سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲) ۰۸:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها