پنج شنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۱۱۶۸۶۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

تجارت خارجی مازندران با اوراسیا به ۲۲۶ میلیون دلار رسید

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: تجارت خارجی از مازندران به کشورهای اوراسیا در نیمه نخست سال جاری به ۲۲۶ میلیون دلار رسید.

امیر جمشیدی با اشاره به میزان صادرات قطعی به اوراسیا بیان داشت: در مدت یاد شده بالغ بر از ۶۲۵ هزار تن انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش ۳۵ میلیون و ۹۴۳ دلار به کشورهای اوراسیا صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶۷ و از نظر ارزش ۴۲ درصد افزایش را نشان می دهد داشته است.
 
سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: کشور های مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۷ میلیون و ۸۹۸ هزار دلار؛ قزاقستان با ۶ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار، ارمنستان با۷۷۱ هزار دلارو قرقیزستان با ۴۰۰ هزار دلار بوده که کالاهای نظیر سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده های خوراکی،محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی ، گل، کیوی و ... به این کشور صادر شده است
 
جمشیدی با اشاره به واردات ۴۰۳ هزار تن کالا از کشور اوراسیا عنوان کرد: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۱۹۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است که از نظر وزنی و ارزشی ۴۵ و ۶۶ درصد رشد را نسبت به نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می دهند.
 
وی افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۱۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۳۱ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار، بلاروس با ۴۶۶هزار دلار و قرقیزستان ۴۵ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای وارد شده از این کشورها غلات ، روغن و دانه های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است.
 
به گفته وی، حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران (صادرات و واردات ) با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نیمه نخست سال جاری به یک میلیون و ۲۹ هزار تن و ارزش ۲۲۶ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار رسیده و که در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۵ و ۱۷ درصد از کل سهم تجارت خارجی گمرکات مازندران را تشکیل می دهند.
(پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲) ۱۸:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها