سید محمدتقی نقوی، رئیس هیئتمدیره گروه صنعتی عازم
افزایش نرخ مصوب گندم در سال جاری، صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات را با یکی از جدیترین بحرانهای دهه اخیر مواجه ساخته است. بر اساس تحلیل سید محمدتقی نقوی، رئیس هیئتمدیره گروه صنعتی عازم (گلشهد، شهدینه، گلدینه)، این تغییر قیمت نه تنها افزایش ساده قیمت یک ماده اولیه تلقی نمیشود، بلکه نشانهای از ضعف ساختاری سیاستگذاری و ناهماهنگی در زنجیره تأمین مواد غذایی کشور محسوب میشود.
امیرطاهر شیرانی؛ معاونت فروش و بازاریابی گروه عازم
صنعت پالایشگاه غلات (نشاسته و مشتقات آن) بهعنوان یکی از ارکان زنجیره تأمین صنایع غذایی، دارویی، سلولزی، شیمیایی و حتی سوخت، در دهه گذشته با فشارهای متعددی در سطوح اقتصاد کلان و ساختار بازار مواجه بوده است. در بستر اقتصاد ایران، این صنعت در عین برخورداری از مزیتهای نسبی چون نیروی انسانی، با چالشهایی نظیر نوسانات ارزی، دسترسی به ماده اولیه و محدودیت واردات تجهیزات پیشرفته و فقدان هماهنگی میان بازیگران کلیدی زنجیره ارزش دستوپنجه نرم میکند.
تصمیم تازه گمرک و وزارت صمت:
به گزارش فودنا، صادرات ملاس استحصالی از چغندرقند رسماً با رفع موانع قانونی و براساس دستورالعمل مشترک گمرک ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، به همت بخشنامههای جدید امکانپذیر شد. این تصمیم گامی مهم در مسیر توسعه صادرات محصولات جانبی کشاورزی و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای ملی است.
مسعود بختیاری، رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران
به گزارش فودنا، مسعود بختیاری، رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران، در حاشیه حضور سندیکای کنسرو ایران در نمایشگاه ایران اگروفود، ضمن گلایه از وضعیت زیرساختهای این رویداد و مشکلات سرمایهگذاری در کشور، تأکید کرد محصولات کنسروی ایرانی سالمترین تولیدات غذایی بوده و هیچگونه مواد نگهدارنده به آن افزوده نمیشود.
رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان:
رمضان بهرامی، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، در میزگرد تخصصی بررسی دستاوردها و فرصتهای تجاری نمایشگاه ایران اگروفود ترکمنستان ۲۰۲۵، ضمن تأکید بر اهمیت بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای تجارت با ترکمنستان، خواستار برنامهریزی عملیاتی بلندمدت، اعتمادسازی و حضور پایدار بخش خصوصی در این بازار شد.
نایبرئیس انجمن ملی خرما:
هادی مقدم، نایبرئیس انجمن ملی خرمای ایران، با اعلام برپایی سومین پاویون تخصصی این انجمن با حضور ۵۰ شرکت برتر خرمای کشور در نمایشگاه ایران اگروفود، از برنامهریزی برای ارتقای تجارت و بازار خرمای ایران و ایجاد شبکههای تجاری جدید در این رویداد بزرگ صنایع غذایی خبر داد.