سه شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۴۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۵۳۱
گزارشگر : ۱۰۴۳
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر طیور جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد

پیش بینی تولید 40 هزار تن گوشت مرغ در سال‌جاری

مدیر طیور و زنبور عسل معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : سال گذشته 39 هزار و 100 تن گوشت مرغ در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود در سالجاری افزون بر 40 هزار تن گوشت مرغ روانه بازار مصرف شود.

نوبخت اژدری اظهار کرد: سال گذشته 39  هزار و  100 تن گوشت مرغ در استان تولید شد و پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 40 هزار تن گوشت مرغ روانه بازار مصرف شود.
وی افزود: در استان اردبیل 389 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 6 میلیون و 600 هزار قطعه در یک دوره پرورش در سطح استان فعال هستند و ماهانه 1 میلیون و 550 هزار قطعه عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان  صورت می‌گیرد .
مدیر طیور و زنبور عسل معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: امسال نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش جوجه‌ریزی را در واحد های مرغداری استان شاهد بودیم که میانگین دوره پرورش در سالن‌های مرغداری 51 روز و ضریب تبدیل آن نیز 76/1 تا 92/1 کیلوگرم است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان اردبیل 24 کیلوگرم و نیاز داخلی استان به گوشت مرغ سالانه 30 هزار تن است که 10 هزار تن گوشت مازاد به استان‌های هم‌جوار و تهران  فرستاده می شود.
اژدری گفت: در سال گذشته صادرات گوشت به کشورهای عراق و افغانستان انجام شده و در نیمه دوم سال نیز 46 تن صادرات گوشت مرغ به کشور عراق صورت گرفته است. /فارس

(سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶) ۱۶:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها