شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۳۵۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران:

97 درصد صنعت لبنیات ایران با مشکل بازار مواجه است

به گزارش فودنا، رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: 97 درصد صنعت لبنیات ایران با مشکل بازار مواجه است.

اسماعیل خاتمی مقدم با بیان اینکه در 10 گروه صنایع غذایی مازندران بیش از 180 واحد فعال هستند،اظهار کرد: این واحدها 3 میلیون تن تولید دارند و 20 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده اند.
خاتمی مقدم صنایع غذایی مازندران را جزو واحدهای کوچک صنعتی دانست و اظهار کرد: 70 درصد واحدهای صنایع غذایی مازندران کمتر از 50 نفر کارمند و کارگر دارد در صورتی که 15 درصد از اشتغال استان مربوط  به این واحدها است.
وی با بیان اینکه 80 درصد از مواد اولیه صنایع غذایی مازندران، خارج از استان تهیه می شود، اظهار کرد: بیش از 70 درصد تولیدات این صنایع نیز به خارج از استان صادر می شود.
این تولیدکننده صنعتی ارزش تولیدات صنایع غذایی استان را سالانه 12 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: متوسط برگشت محصولات صنایع غذایی در سبد کالای خانوار 65 روز است یعنی حداقل مدت زمان سرمایه در گردش مورد نیاز صنایع غذایی 70 روز است.
خاتمی مقدم 90 درصد از مجوز های صادر شده ی واحدهای صنایع غذایی را مربوط  به وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار کرد: صنایع غذایی بیش از 70 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران خاطر نشان کرد: فاصله بین قیمت درب کارخانه و سبد مصرفی خانوار 50 درصد است یعنی از زمان فروش کارخانه به نظام توزیع و رسیدن آن به دست مصرف کننده 50 درصد تفاوت قیمتی وجود دارد.
خاتمی مقدم با بیان اینکه حجم صادرات لبنیات 20 درصد رشد پیدا کرده است، اظهار کرد: وقتی سرانه مصرف لبنیات در کشور کاهش پیدا کرده آیا اصرار بر صادرات لبنیات باعث حل مشکلات پیش رو می شود.
وی افزود: 7 درصد از تولید لبنیات کشور صادر شده و 93 دیگر از تولید کشور با مشکل بازار مواجه هستند لذا باید درک درستی از مشکلات واحدهای تولیدکننده لبنیات داشت.

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها