یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس انجمن ملی زنبور عسل کشور:

تولید تک محصول صنعت کندو را تهدید می کند

رئیس انجمن ملی زنبور عسل کشور گفت: تولید تک محصول عسل صنعت کندو را به شدت تهدید می‌کند و باید به سمت تولید محصول متنوع در این حوزه برنامه ریزی داشته باشیم.

عبدالرضا بیگناه اظهار کرد: برای توانمندسازی زنبورداران در تولید محصولات متنوع نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان صنعت کندو اقدام کردیم تا تولیدکنندگان با روش‌های جدید و متنوع صنعت کندو آشنا شوند.
وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها که اقدام به تخریب فعالیت تولیدکنندگان در این عرصه با نام عرضه عسل‌های تقلبی می کنند، بیان کرد: عسل تولید شده با موم به هیچ وجه نمی تواند تقلبی محسوب شود و اگر صحبت از برخی فروشندگان عسل در ظروف رنگی است نباید این عده معدود را که زنبوردار غیربومی هستند در ردیف فعالان این عرصه قرار دهیم در حالی که در قرآن کریم نیز به صراحت از عسل و شهد به نام «شفاء للناس» یاد شده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: زنبور توان تولید محصولات متنوع در کندوها را دارد که از بین آنها می توان ژل رویال، زهر زنبور، موم زنبور، گرده گل، بره موم و... را اشاره کرد که قیمت این محصولات بسیار بالاتر از خود عسل است در حالی که فعالان این عرصه از تولید، فروش و صادرات آن غافل شده اند.
بیگناه با بیان اینکه انجمن با حمایت اتاق بازرگانی ایران و همچنین اتحادیه تعاونی زنبورداران و فروشندگان سعی دارد تا در تولید و عرضه محصولات متنوع کندو ورود پیدا کند، اضافه کرد: ما به راحتی می توانیم به ازای 12 میلیون گردشگری که به استان وارد می شوند بیش از 36 هزار تن محصول را به فروش برسانیم که خود یک ظرفیت خوب برای اشتغالزایی در این بخش است.
وی خروج از رویه فروش تک محصولی را در صنعت کندو یک ضرورت خواند و بیان کرد: در استان اردبیل با برند تولید عسل سبلان ظرفیت تولید محصولات کندو را تا 5 برابر رقم فعلی داریم و به راحتی می توانیم نیاز بازارهای داخلی و خارجی را تامین کنیم.
رئیس انجمن ملی عسل کشور از ثبت عسل با برند سبلان به عنوان باکیفیت ترین محصول ایران خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا به صورت ملی و حتی جهانی این برند را به ثبت رسانده و امکان تولید متنوع و باکیفیت و همچنین صادرات این محصولات را در استان فراهم کنیم. /ایسنا

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها