سه شنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۲۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات استان مازندران:

صیادان مازندران قریب به 5هزار تن کیلکا صید کردند

مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری صیادان کیلکا گیر 4 هزار و 741 تن ماهی کیلکا را در دریا صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

حسینعلی رستمی با اشاره به مزیت‌های استفاده از ماهی کیلکا اظهار کرد: ماهی کیلکا یکی از مهم ترین انواع ماهی های اختصاصی دریای خزر است که با وجود اندازه بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است که نسبت به گوشت قرمز دارای مزیت و برتری بیشتری است.
  وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 فروند شناور کیلکاگیر در استان مشغول به صید هستند، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری صیادان کیلکا گیر 4 هزار و 741 تن ماهی کیلکا را در دریا صید کردند که سرانه صید هر شناور 108 تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان مصرف انسانی ماهی کیلکا در استان 16 هزار و 500 تن در این مدت است، تصریح کرد: مابقی ماهی‌های صید شده برای تبدیل به پودر به کارخانجات و صنایع شیلاتی تحویل داده شده است.
رستمی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده در این مدت 5 میلیارد و215 میلیون تومان برشمرد و یادآور شد: شرکت های تعاونی صیادی کیلکا در یک حرکت خودجوش و به منظورحفظ ذخایرو توسعه پایدار صید و صیادی مدت 3 ماه و نیم از سال جاری را به دلیل تخم ریزی از صید ماهی در دریا خوداری کردند. /ایسنا

(سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها