دوشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۷
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۷۰۳۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
هنگام و مکان برپایی آیین‌های مناسبتی زنده یاد «دکتر واعظ زاده»

لاوازیه‌ی ایران در 90 سالگی دارفانی را وداع گفت

به گزارش فودنا، کتر شهاب واعظ زاده استاد برجسته صنعت‌غذا و ملقب به "لاوازیه ایران" پس از پایان جشنواره صنعت غذا، در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

دکتر واعظ زاده، متولد هفتم مرداد ۱۳۰۶ خورشیدی دوران کودکی و نوجوانی را تا کلاس دهم دبیرستان، در آذربایجان گذراند و سپس همراه خانواده عازم تهران و بعد از دوران دبیرستان وارد ارتش شد.

وی همراه با کار، به ادامه تحصیل در دانشکده دامپزشکی پرداخت و تا اخذ مدرک دکترا با درجه ممتاز ادامه داد، واعظ زاده در رشته شیمی هم تحصیل کرد و در میانسالی موفق به دریافت مدرک دکترا در این رشته شد. 

وی که در رشته های کنسرو عملی، مدیریت صنعتی و بازرسی مواد نیز تحصیل کرده است، همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود . علم وافر او در صنعت غذا و شیمی به قدری بود که زنده یاد دکتر حبیب الله هدایت، وی را "لاوازیه" ایران می دانست.

در ضمن شادروان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تقدیر از دکتر واعظ زاده گفت: این باعث افتخار است که ایران از دانشمندان و لاوازیه ایران تقدیر می کند.



به نام یگانه ماندگار هستی

لاووازیه صنعت غذای ایران به تاریخ پیوست

استاد والامقام،  چهره برجسته و شخصیت علمی و دوست داستنی  همه ما جناب آقای دکتر «شهاب واعظ زاده» از  قفس تن به سوی «یار» پر کشید.

روزگار چه بازی ها دارد. ساعاتی پیش از برپایی هشتمین دوره جایزه «شهاب» که همه ساله در بزرگداشت نام و یاد این شخصیت ارجمند به پژوهشگران برگزیده ی کشور اهدا می گردید، آن عاشق، دعوت دیدار آفریدگارش را پذیرفت و همگان را در بهتی به رنگ سوگ و از جنس اندوه پایدار، نشاند.

زندگی، همین آمدن و رفتن نیست. نقشی است از آنچه که در اندیشه ی دیگران بر جای می گذاریم. اینکه تا چه اندازه  بنده ای باشیم برای دوست داشتن دیگران، نیکمرامی، آموختن و آموزاندن، جلب رضایت پروردگار و . . . به آن مهم دست یافته باشیم.

نکو نام استاد «واعظ زاده» از همان جنس آدم هایی است که هم خدایش و هم بندگان خدایش از او رضایت دارند. مهرش در قلب همگان جایی داشت ویژه. نگاهش همواره تو را فرا می خواند به اینکه یکدیگر را دریابیم به «مهر» چرا که دنیا همین چند لحظه ی کوتاه تکرار ناشدنی است.

یادمان هست استاد فرزانه، زنده یاد جناب پروفسور «حبیب اله هدایت» گرامی یار 50 سال رفاقت خالصانه، به پاس تیزهوشی، مدیریت، خلاقیت و دانش، او را «لاوازیه صنعت غذای ایران» لقب داد.

اینک کتاب «صد سال عشق» آن دو یار پایان گرفت، اما بسته نیست. برگ های تازه ای از خاطرات، درس آموزی، بزرگواری و منش والای آن دو یار عزیز نام آور ایرانزمین عزیزمان بر این نوشتار، افزون خواهد گشت.

خسران بزرگ پرواز «واعظ زاده» بی گمان برای همسربانوی نازنینش که عمری را عاشقانه با هم سپری کرده اند، سخت و ناباورانه است. فرزندان، خاندان، خانواده صنعت غذا و جامعه علمی و صنعت کشور، بی کم و کاست در این ضایعه بزرگ، همدردند.

روح بزرگش همواره شاد، و در آرامش مانای مینوی پیوسته سبز.

با اندوه فراوان، کوچکترین شاگرد: علی بهزاد

دهم سپند ماه 1395 خورشیدی




- آیین خاکسپاری: روز پنج شنبه ۱۲ اسفند  ماه جاری  ساعت ۱۰ صبح از منزل ایشان آغاز می شود (خیابان ملاصدرا- خیابات شیخ بهایی شمالی – کوچه لادن- بن بست فجر- کوچه فجر – شماره ۲۳)  و پس از بدرود با پیکر آن عزیز به سمت بهشت زهرا، قطعه «نام آوران» خواهند رفت.

2- آیین بزرگداشت یاد آستاد واعظ زاده گرامی نیز  از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه در مسجد جامع شهرک غرب برپا می گردد.



مجموعه خبری فودنا، این ضایعه را به خانواده صنعت غذا و خانواده و بازماندگان آن سرمایه سفرکرده تسلیت عرض می نماید،

 روحش شاد و یادش همواره گرامی باد.

(دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها