شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۰۷:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۶۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ریشه مشکلات تولید کنندگان ماهیان گرم آبی کجاست؟

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: وجود جایگاه شیلات یکی از مشکلات بخش تولید محسوب می شود که نیاز است مسئولان امر ریشه و علل اصلی این مشکل را بررسی و برای رفع آن از راهکارهای مناسب استفاده کنند.

حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی  در خصوص مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: دخالت سازمان شیلات در عوامل متعدد از قبیل قیمت گذاری، صادرات و نمایشگاه توسعه تجارت از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان به شمار می رود.

وی افزود: تولیدکنندگان در خصوص بحث اخذ تسهیلات ابتدا باید به سازمان شیلات مراجعه  و سپس سازمان آنها را به بانک های مربوطه معرفی و ارجاع نماید که این امر بر مشکلات فعلی آنها افزوده است.

آقازاده با بیان اینکه عمده ترین مشکلات در بخش تولید وجود جایگاه شیلات است، بیان کرد: جایگاه شیلات ایران بی مورد است چرا که مسئولین امر ،باید ریشه و علل اصلی مشکلات تولید را بررسی نمایند و سپس راهکارهایی برای حل این معضلات به کارگیرند.

به گفته وی سالانه تولید ماهیان گرم آبی برای تولیدکنندگان 700 الی 800 میلیارد تومان هزینه دارد که بنده به عنوان مسئول اتحادیه و تعاونی استانی از  دخالت های شیلات به ستوه آمدیم.

 نبود حمل و نقل تخصصی صادرات را زمین گیر کرد

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در خصوص مشکلات صادرات عنوان کرد: در بخش صادرات مشکلات متعددی از قبیل نبود حمل و نقل تخصصی از جمله مشکلات عمده صادرکنندگان به شمار می رود که با وجود پیگیری های متعدد تولید کنندگان از سال 86 تا کنون سازمان شیلات جلوی این امر را گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات به عراق به شدت افت پیدا کرده که اگر به این روند پیش رویم در بازار داخل دچار مشکل خواهیم شد.

آقازاده از کاهش 15 الی 20 درصد قیمت ها خبر داد و گفت: در پی افت صادرات، قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته که امیدواریم طی ماه های آتی این روند بهبود یابد.

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی با بیان اینکه در تولید با کمترین مشکل در مزارع روبرو هستیم، اظهار داشت: در مزارع تولیدی شیلات و وزارت جهاد کشاورزی، دخالتی در تولید نداریم چرا که پرورش دهندگان اجازه بازدید از مزارع را به آنها نمی‌دهند، از این رو وضعیت تولیدکنندگان در مزارع مناسب است .

 پیش بینی وضعیت تولید تا زمان برداشت امکان پذیر نیست

 آقازاده در خصوص وضعیت تولید در سال جاری تصریح: وضعیت تولید در سال جاری به عوامل مختلفی از قبیل آب، هوا، غذا، تسهیلات جاری و قیمت نهاده ها بستگی دارد، از این رو تا زمانیکه برداشت صورت نگیرد نمی توان در خصوص میزان تولید پیش بینی نمود.

 وی گفت : سال گذشته میزان تولید ماهیان گرم آبی 145 هزارتن و صادرات کمتر از 18 هزارتن است./  باشگاه خبرنگاران جوان،
(شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵) ۰۷:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها