یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۴۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفت و گو با فودنا خبر داد:

نظارت میدانی در میدان های عرضه دام به مناسبت عید قربان

مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیش از 75 تن صادرات شیر خشک به روسیه صورت گرفته است، اظهار کرد: ظرفیت صادرات 2 هزارتن صادرات شیر خشک به روسیه در استان وجود دارد

حسین رضوانی خاطر نشان کرد: در 5 ماهه ابتدایی سال بیش از 40 هزار مرکز صنفی، 170 واحد کشتارگاهی طیور، 270 واحد کشتارگاهی دامی و 400 سردخانه ها مورد بازدید نظارتی اداره کل دامپزشکی در سراسر استان قرار گرفته است. وی افزود: تا به الان 80 تن فرآورده های دامی غیربهداشتی توسط دامپزشکی استان ضبط شده است. 
مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه تا به الان 800 واحد تولیدی متخلف پلمپ شده اند، تصریح کرد: این پلمپ ها موقتی بوده و واحدهای تولیدی پس از رعایت الزامات استانداردی و بهداشتی فک پلمپ می شوند. 
وی تعدا دام در استان را زیاد دانست و خاطر نشان کرد: این تعداد زیاد از دام یقینا در تهدید بیماری ها دامی همچون لمپی اسکین و تب برفکی قرار خواهند داشت و در طول چند ماه گذشته نیز با این بیماری درگیر بوده ایم. 
رضوانی از مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در استان خبر داد و گفت: از 15 شهریور ماه این مهم در استان رقم خورد و در این رستا با اکثر دستگاه های مربوطه مکاتبه اداری داشته ایم و درخواست همکاری و کمک در واکسیانسیون دام ها کردیم .
وی از شیوع تب برفکی در صورت عدم همکاری با دامپزشکی خبر داد و گفت: اگر همکاری لازم با ماموران دامپزشکی توسط دامداران استان صورت نگیرد دوباره شاهد طوفانی از تب برفکی خواهیم بود. 
مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: درصدد هستیم اجرای واکسیناسیون تمامی دام های سبک و سنگین صنعتی و سنتی توسط ماموران دامپزشکی صورت گیرد. 

*استقرار نیروهای دامپزشکی در میدان های عرضه  دام 
وی با اشاره به عید قربان گفت: با توجه به کشتار دام در عید قربان جلسه های متعددی را برگزار کریدم و از شهرداری های سراسر استان خواستیم یک یا دو میدان عرضه دام را به ما معرفی کنند تا نیروهای دامپزشکی در آن مکان مستقر شوند. 
رضوانی تمامی نیروهای دامپزشکی استان  را در اماده باش کامل دانست و خاطر نشان کرد: در روز عید قربان نیز نیروهای ما در شهرها و میادین عرضه دام حضور دارند و در صورت احتیاج به کنترل بهداشتی وارد عمل خواهند شد. 
این مسئول در ادامه افزود: در تمامی شهرستان ها بازدید نظارت میدانی خواهیم داشت و در حفظ و حراست از سلامت و بهداشت عمومی با کسی تعارف نداریم



(یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها