پنج شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۷۳۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پیشنهاد پرداخت یارانه ۸۰۰ تومانی برای صادرات تخم مرغ عملی نشد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن از کاهش صادرات تخم مرغ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: یارانه ۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو در طول سال برای افزایش صادرات یکی از پیشنهاداتی است که می تواند به روند صادرات کمک کند ولی اقدامی انجام نشده است.

رضا ترکاشوند در مورد مشوق‌های صادراتی تخم مرغ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به دلیل مازاد تولید نسبت به تقاضا زیر قیمت تمام شده عرضه می‌شود و لازمه بهبود این وضعیت افزایش صادرات است. با توجه به صحبت‌ها و پیگیری‌هایی که از ابتدای سال جاری با وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم پیگیر در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی هستیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به پیشنهاداتی که برای مشوق‌های صادراتی ارائه شده هنوز اقدامی انجام نشده است، البته در حال حاضر صادرات تخم مرغ انجام می‌شود ولی نسبت به سال گذشته حجم آن کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به پیشنهاداتی که به وزارت جهاد برای مشوق‌های صادراتی ارائه شده خاطر نشان کرد: یکی از پیشنهادات این بود که به ازای هر کیلو تخم مرغ به طور میانگین در طول سال 800 تومان مشوق به صورت یارانه و کمک صادارتی به صادر کنندگان ارائه شودتا صادرات همانند سال گذشته ادامه پیدا کند.

ترکاشوند در پایان گفت: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور همسایه،  زمینه صادرات تخم مرغ کشورمان بیشتر فراهم و توانستیم صادرات مناسبی داشته باشیم ولی در سال جاری این رقم کاهش یافته و تا کنون 20 هزار تن صادرات داشته‌ایم./ تسنیم
(پنج شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها