دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۱۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

12 مرکز متخلف فرآورده های خام دامی پلمب شدند

فودنا - در پی 42 هزار بازدید صورت گرفته توسط گروه های نظارتی دامپزشکی از مراکز تهیه، تولید و عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی ، 12 مرکز متخلف پلمب شد.

به گزارش فودنا، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اشاره به روند رو به رشد بازدیدها و نظارت های دامپزشکی اظهار داشت: طی 3 ماهه ابتدای امسال، 286 پرونده تخلف تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است.
دکتر جعفرعطارباشی مقدم، میزان فرآورده های غیربهداشتی ضبط شده در استان طی مدت فوق نزدیک به 800 تن دانست وعمده ترین تخلف های صورت گرفته در حوزه دامپزشکی و امنیت غذایی را تهدید علیه بهداشت عمومی و کشتار غیر مجاز دام دانست و اعلام داشت: با توجه به مخاطره آمیز بودن چنین تخلفاتی برای سلامت مردم، دامپزشکی بر حسب وظیفه قانونی خود و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
وی از کلیه زائرین و مجاورین خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد با شماره تلفن های1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 37250025-37250035(شبکه دامپزشکی مشهد مقدس)، در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد. وی افزود: سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده می باشد.
مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ممنوع بوده و برای مرتکبین آن از سوی مراجع قضایی مجازات در نظر گرفته خواهد شد.
(دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها