دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۱۰۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

صنعت شیر هیچ تعهدی برای قیمت شیر خام نداده است که تخلف کرده باشد!

به گزارش فودنا، حسین چمنی مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران در پاسخ به ادعای رئیس هیئت مدیره انجمن گاوداران تهران مبنی بر تخلف کارخانجات لبنی در قیمت خرید شیر خام گفت:تخلف در مقابل تعهد و بخاطر عدم انجام آن رخ می دهد.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، مشاور مدیر عامل صنایع شیر ایران در مورد خبر منتشر شده با تیتر خبری "سکوت معنادار سازمان حمایت برابر تخلفات کارخانجات لبنی" که توسط سید احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اعلام شد گفت: صنعت شیر کشور تاکنون هیچگونه تعهدی برای خرید شیر خام به قیمت ادعایی دوستان  نداده است که تخلفی را مرتکب شده باشد . متاسفانه چندین بار این ادعا به اشتباه در رسانه ها مطرح شده است.

 

وی افزود:تصمیم گیری در مورد قیمت شیر خام باید با لحاظ کردن منافع همه طرفهای ذی نفع از جمله دامداران، صنایع تبدیلی و با توجه به آثار تغییر قیمت در قیمت فراورده های لبنی انجام گیرد. در تصمیم ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت شیر خام  نظرصنایع تبدیلی لحاظ نشده است. در صورت خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان، دولت باید با افزایش قیمت 35 درصدی فراورده های لبنی موافقت کند که تنها با 15 درصد آن موافقت شده است .این میزان افزایش قیمت تنها پاسخگوی افزایش هزینه های تولید ناشی از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ست وتغییر قیمت شیر خام در آن لحاظ نشده است.

 

از سوی دیگر صنایع لبنی معتقدند که مردم قدرت خرید فراورده های لبنی را در صورت افزایش 35 درصدی قیمت ها ندارند و از این رو با این افزایش قیمت مخالف است.

 

چمنی در پایان افزود: در شرایطی که صنعت شیر کشور با برخوردهای غیر منصفانه و نسنجیده بخشی از بازارهای داخلی و صادراتی را از دست داده است. حفظ قیمت موجود شیر خام نیز بسیار مشکل است و کسانی که این مشکل را بوجود آورده اند باید خود نسبت به حل آن اقدام نمایند.

 

شبکه خبری صنایع غذای ایران -فودنا

 

 


عطف به خبر : 

 سکوت معنادار سازمان حمایت در برابر تخلفات کارخانجات لبنی

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه هنوز کارخانجات صنایع لبنی زیر بار مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر خرید شیرخام به قیمت 1440 تومان نرفته اند، گفت: متاسفانه سازمان حم...

یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵


(دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳) ۱۶:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها