دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۹۶۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

افزایش 7 درصدی صادرات کالاهای دامی از خراسان رضوی به دیگر کشورهای جهان

به گزارش فودنا، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات 10 هزار و 354 تن انواع فرآورده های خام دامی از این استان به دیگر کشورهای جهان، طی 3ماهه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 7 درصد افزایش، حاکی از افزایش 710 تنی صادرات کالاهای یادشده است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی عمده ترین کالاهای صادراتی مذکور را «تخم مرغ خوراکی»، «جوجه یکروزه» و «انواع چربی» اعلام کرد و دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

ازغدی، عمده کالاهای صادراتی طی مدت یادشده را شامل؛ انواع فرآورده های خوراکی و غیرخوراکی خام دامی دانست و مقصد صادرات استان در این حوزه را کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر؛ایتالیا و لهستان، کشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد. وی، میزان واردات انواع کالاهای مرتبط با دام و طیور را نیز طی مدت فوق، 64 هزار تن دانست و یادآور شد: در همین مدت برای 180هزار تن انواع کالاهای مرتبط نیز گواهی حمل و نقل داخل و خارج استانی صادر شده که این مقدار از نظر وزنی، بیش از 47 هزار تن افزایش را نشان می دهد.

وی از نواع دام زنده ، فراورده ها، آلایش  خوراکی و غیرخوراکی دامها شامل؛ تخم مرغ خوراکی، پنجه مرغ،   پوست، کرک وموی بزی،پشم، گوسفند،چربی گوسفندوسایرآلایش خوراکی مربوطه،روده، عسل، آخال ابریشم همچنین، سگ وگربه خانگی، جوجه یکروزه، تخم مرغ نطفه دار، پرنده های زینتی و ماهی های تزیینی، نهاده های خوراک دام وطیور وخوراک طیورآماده به عنوان کالاهایی یادکرد که در مدت یادشده صادر شده است.

(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها