(چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۴:۳۷

بهره برداری ۵۵۰۰ هکتار شهرک‌های کشاورزی طی ۶ سال اخیر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: از سال ۹۲ تاکنون واحدهای تولیدی شهرک‌های کشاورزی در مساحت پنج هزار و ۵۳۹ هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری هستند.

« علی‌اشرف منصوری»  با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون واحدهای تولیدی شهرک های کشاورزی در مساحت ۵ هزار و ۵۳۹ هکتار در حال ساخت سازه و بهره‌برداری  هستند، افزود: از این مساحت یک هزار و ۲۶۰ هکتار برای فعالیت گلخانه‌ای، ۳ هزار و ۷۶۸ هکتار برای مجتمع‌های شیلاتی و ۵۱۱ هکتار برای شهرک‌های دامپروری اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی در کشور، اظهارداشت: کمک به تأمین امنیت غذایی و تحقق جهش تولید، افزایش بهره‌وری از منابع و استفاده بهینه و مطلوب از منابع آب‌وخاک از ضرورت‌های ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری با اشاره به اینکه شهرک‌های کشاورزی سبب کاهش هزینه‌های تولید به دلیل تأمین خدمات مشترک شامل آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها می‌شوند، یادآور شد: حفاظت از اراضی و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری به دلیل نظارت مستمر و مؤثر بر واگذاری‌ها و همچنین امکان اجرای الگوی کشت با توجه به نیاز بازار نیز از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، فراهم بودن مدیریت بازاریابی و بازاررسانی تولیدات در داخل و خارج کشور با توجه به قابلیت برنامه‌ریزی تولید و حجم بالای محصولات در شهرک‌های کشاورزی نیز امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: احیا و راه‌اندازی مجتمع‌های راکد موجود در استان‌ها، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و حرکت به‌سوی کشاورزی مدرن و صنعتی از دیگر مزایای ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

منصوری درباره پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی هم گفت: به منظور ایجاد شهرک‌های کشاورزی تاکنون ۱۰ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال برای ۲۳۴ پرونده احداث شهرک‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری منجر به عقد قرارداد شده که ۹۵ درصد پرداخت این تسهیلات برای ۲ سال اخیر بوده است.

 

©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.