(چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹) ۱۱:۳۵

گزارش پلیس، آتش نشانی و روابط عمومی از آتش سوزی در لبنیات میهن:

اگر مردم نبودند آتش زودتر مهار می‌شد / آتش سوزی از انبار مواد اولیه بود

شروع این آتش‌سوزی ساعت ۱۸ سه شنبه و محل آن بر اساس ویدئوهای منتشرشده، قسمت انبار این شرکت در جاده شورآباد در جنوب اسلامشهر گزارش شده است.
شدت و گستردگی آتش‌سوزی باعث شده ده ایستگاه آتش نشانی از مناطق اطراف اسلامشهر برای خاموش کردن آتش عازم محل این کارخانه شوند.
خبرگزاری صداوسیما نیز گفته است که این آتش‌سوزی «در حال حاضر هیچ‌گونه مصدوم و تلفاتی نداشته» و کارشناسان در حال بررسی دلیل آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: در مهار آتش سوزی انبار شهر لبنیات میهن، ۸۴ دستگاه ماشین آلات آتش نشانی هفت شهر کمک کردند.

منصور درجاتی افزود: ساعت ۱۸ آتش سوزی در ۲ انبار نگهداری مواد اولیه بسته بندی و روغن شرکت فرآورده های لبنی میهن در شهر لبنیات آغاز شد.

وی با بیان اینکه حجم انبوهی از مواد در این ۲ انبار دپو شده بود، یادآورشد: از ساعت ۶ آتش نشانان خود اسلامشهر وارد عمل شدند و نیم ساعت دیگر ماموران آتش نشانی احمد آباد مستوفی، چهاردانگه و تهران نیز به کمک آمدند.

درجاتی اظهارداشت: تا یک ساعت و نیم بعد از وقوت حادثه با ورود نیروهای آتش نشانی از شهرهای رباط کریم، باقرشهر، کهریزک و همه شهرهای نزدیک و در مسیر به کمک آمدند و در نهایت با حضور ۸۴ دستگاه آتش نشانی مهمان در کنار نیروهای اسلامشهر،  ساعت ۹ آتش سوزی به پایان رسید.

وی اضافه کرد: علت حادثه تا این لحظه مشخص نیست و از همین در دستور بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: این حادثه خسارت جانی و جرحی نداشت و با حضور موفقیت آمیز ماموران آتش نشانی، به دیگر نقاط شهر لبنیات گسترش نیافت.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم با اشتیاق به کمک آتش شرکت میهن نیامده بودند، بدون شک آتش نشانان بهتر می توانستند عمل کنند با آنکه در مجموع عملیات با موفقیت انجام شد.

 

پلیس:  علت قطعی هنوز مشخص نیست

سرهنگ مهدی سرپناه درباره حریق رخ داده در کارخانه لبنیات میهن گفت: حوالی ساعت ۱۸ امروز دو سوله که انبار نگهداری از مواد اولیه نظیر روغن و ... بود در کارخانه میهن دچار حریق شد که بلافاصله عوامل انتظامی برای تامین امنیت و نظم در محل حاضر شده و عوامل آتش نشانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر و ایستگاه های کمکی از تهران و چند شهر دیگر نیز در محل حاضر شده و عملیات اطفا حریق را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آتش در این کارخانه اطفا شده است، گفت: طبق گزارش های اولیه دریافتی این حادثه مورد خسارت جانی نداشته، اما خسارات ریالی درپی حریق به این کارخانه وارد شده که باید ارزیابی نهایی شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه علت قطعی وقوع این حادثه هنوز مشخص نشده و از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، گفت: در صورتی که تشخیص علت وقوع حادثه نیازمند ورود پلیس و انجام بررسی ها و تحقیقات پلیسی باشد این آمادگی از سوی پلیس وجود دارد، اما در حال حاضر باید منتظر گزارش علت وقوع حریق باشیم.

 

روابط عمومی شرکت میهن: آتش سوزی از انبار مواد اولیه بود

براساس  اعلام  روابط عمومی  شرکت فراورده های لبنی میهن، ساعت ۱۸ امروز کارخانه میهن دچار حریق شد و گفته می شود  این آتش سوزی از انبار مواد اولیه این کارخانه بوده است.

خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و حدود ۱۰ دستگاه ماشین اطفای حریق نیز در این محل حضور دارند و آتش در حال اطفا است.

براساس اعلام این شرکت  کارشناسان  بعد از اطفای حریق دلایل وقوع این حادثه را مشخص خواهند کرد.

اطلاعات تکمیلی این حادثه متعاقبا توسط روابط عمومی کارخانه لبنیاتی میهن اعلام می شود.


©www.foodna.com ---

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شبکه خبری صنایع غذایی ایران می باشد.